גן לאומי חוף השרון – נוף מדהים ושלווה מול הים

גן לאומי חוף השרון – נוף מדהים ושלווה מול הים

בגן הלאומי חוף השרון ישנם 3 שבילי סיור המאפשרים תצפית נהדרת על הים ופריחה מדהימה בחלק מעונות השנה.

איך מגיעים

איך מגיעים לגן הלאומי חוף השרון?

נוסעים על כביש החוף, פונים לכיוון המרכז המסחרי שפיים ונוסעים דרומה לפי השילוט למלון ולארסוף, ממשיכים עם הכביש כל הזמן  לפי השילוט לארסוף, מקיפים את פארק המים בכביש הצר, בצומת הטי נפנה ימינה ובמזלג שלאחריה נפנה שמאלה לדרך העפר [ימינה זה למלון] ולאר נסיעה של כ 150 מ' בדרך העפר הישרה נראה את השילוט של הגן הלאומי חוף השרון. נחנה ברחבה ליד פח הזבל הגדול ונצעד לכיוון השער [הגן הלאומי פתוח לסיורים רק בשעות היום].

דרך נוספת להגעה לשער הצפוני של גן לאומי חוף השרון היא לסוע לכיוון צומת ספרים ומשם מערבה לכיוון חוף געש לפי השילוט.

בכל מקרה מומלץ לא להשאיר חפצי ערך  ברכב.

פירוט

הגן הלאומי חוף השרון ממוקם ברצועה צרה לארכה של רצועת החוף בין ארסוף למכון וינגייט מתוך מטרה לשמר בע"ח וצמחים האופייניים לאיזור זה. בגן הלאומי חוף השרון הוסגרו 3 שבילי הליכה לנוחות המטיילים.

כן לאומי חוף השרון

בגן הלאומי חוף השרון ישנם 3 שבילים מסומנים – האדום – שביל המצוק, השחור – שביל האירוסים והכחול – שביל הצבאים.  ניתן לבצע מסלול מעגלי שמתחיל באדום לאורך המצוק ונחזור עם השחור , עם גיחה לשביל הירוק לתצפית המזרחית ולשביל הצבאים.

משער הגן האומי נפנה שמאלה ונתחיל לצעוד עם הסימון האדום, לאחר כ 200 מ' נגיע לקו המצוק בסוף הקיץ ובתחילת הסתיו [בחודשים יולי-אוקטובר] נראה מאיזור זה לאורך כל המצוק פריחה נהדרת של חבצלות החוף [חבצלת החוף הינה גיאופיט מוגן ממשפחת הנרקיסיים הפורח לאורך רצועות החוף ולרוב לא רחוק יותר מ 100 מ' מהים]. פריחת חבצלות נהדרת יש גם בין חוף הבונים לחוף דור. את החבצלות נזהה לפי הפרחים הלבנים הגדולים.

גן לאומי חוף השרון

לאחר כ 350 מ' נגיע למצפור גדול שנבנה על בסיס רצפת דק מדורגת המאפשרת ישיבה נוחה מול הים. מצפור חוף השרון הוקם לזכרם של מטיילים שנספו בדרך המוות בבוליביה בשנת 1999.

לאחר מנוחה ותצפית מהמצפור נמשיך עם השביל ולאחר 50 מ' נפגוש מצפור נוסף.

נמשיך עם השביל ולאחר כחצי ק"מ נפגוש נקודת תצפית שלישית על קו המצוקים והחוף. כאן השביל שובר ימינה [מזרחה] והופך לצר יותר בין הצמחיה ולאחר כ 100 מ' נגיע לצומת שבילים. פנייה שמאלה תיקח אותנו לשער הכניסה הצפוני לגן הלאומי חוף השרון. אם נמשיך ישר עם הסימון השחור כ 200 מ' – נגיע לנקודת תצפית מזרחה. נחזור חזרה לצומת השבילים ונפנה שמאלה עם הסימון השחור [ישנה גם אפשרות לחבור לסימון הכחול  של שביל האירוסים שמגיע גם לכניסה]

גן לאומי חוף השרון

נעבור כניסה לשטח בו נשתלו אירוסים מחדש וגודרו השבילים ע"י תלמידי בית ספר [בסוף החורף יש במקום פריחה מדהימה של אירוס הארגמן],

גן לאומי חוף השרון

על פני שלט "חליקס" מימין שיספר לנו על קיומה של מחצבת חול ישנה שהילדים נהנים להחליק בה על החול ולאחר כ 150 מ' נגיע לחורשת אקליפטוסים שתלווה אותנו עד לכניסה לשמורה. סה"כ אורך השבילים בהם צעדנו – כ 1.8 ק"מ.

גן לאומי חוף השרון
גן לאומי חוף השרון

דגשים

  • אירוס הארגמן פורח בסוף החורף וחבצלות החוף בסוף הקיץ – מומלץ לעקוב אחרי דיווחי הפריחה באינטרנט אם מטרת הביקור שלכם בגן הלאומי חוף השרון היא לראות את אחת הפריחות הללו
  • אל תשאירו חפצי ערך גלויים ברכב – יש סכנת פריצות

 

מקומות נוספים לבקר בהם באיזור?

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול מים

רמת קושי

קל

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461