הר צרור נחל צרור וגב צרור

הר צרור נחל צרור וגב צרור

מסלול מדברי עם נוף מדהים באיזור הר צרור ונחל צרור המשלב ביקור בגב צרור הצונן

איך מגיעים

את המסלול של הר צרור וגב צרור ניתן להתחיל מ 2 נקודות – או ממנחת שדה בוקר [מגיעים דרך פניה לפני מדרשת בן גוריון אם מגיעים מכיוון צומת חלוקים – יש שילוט לעין עקב עם סימון של 4X4 בין השאר]

האפשרות השניה להתחלת המסלול היא בקצה רח' נוה צין בישוב מדרשת שדה בוקר – בכביש הגישה ממשיכים ישר בכיכר הראשונה [פניה ימינה זה לגן הלאומי קבר בן גוריון], בצומת טי [הצומת השניה] שמאלה ומיד לאחן מכן ימינה לרח' נוה צין. ניסע עד לסופו ונחנה ליד השער. זו האפשרות היותר בטוחה להשארת הרכב. ניתן להשאירו גם בקצה המנחת

פירוט

נצא מהשער האחורי של מדרשת שדה בוקר ונתחיל לצעוד עם השביל המסומ"ש באדום, ולאחר כק"מ וחצי של צעידה בתוואי מישורי, סמוך לגדר נגיע למנחת שדה בוקר. [גם כאן ניתן להשאיר רכב].
בקצה המנחת ישנה פניה שמאלה לשביל רחב עם סימון כחול. בתחילה השביל צועד השטח ליד גדר של שטח מחקר, לאחר כ 2 ק"מ השביל מתעקל בחדות ימינה ומתחיל לטפס לאורך ק"מ, בתחילה במתינות ולבסוף בחדות עד שמגיעים לפסגה של הר צרור – נ"ג 541.

הנה מהנוף וכשנמשיך, נפנה ימינה עם השביל והסימון הכחול [יש שילוט בנקודה זו]. מכאן השביל הופך מדרך רחבה לשביל צר. השביל יורד לאוכף מדהים על מסלע בהיר [לעומת הסביבה הכהה] כשבשני הצדדים תהומות ונוף מרהיב. הצעידה באוכף היא לאורך של כ 100 מ' [להשגיח על הילדים ולהזהר . .] ובסופו ניתן להמשיך שמאלה עם הסימון הכחול או לטפס לתצפית מדהימה על הפסגה שמולינו עם הסימון הירוק [העלייה קצת תלולה אבל קצרה ןהנוף מפצה]. לאחר שנרד נפנה ימינה עם השביל המסומ"ש בכחול.

השביל מוביל אותנו לתוך ערוצו של נחל צרור, בתחילה השביל עובר בקרקעית אולם מהר מאד הוא ידלג בין גדותיו של נחל צרור. לאחר כק"מ של צעידה בערוץ "ייפתח הנוף" ונראה מולינו נוף מדהים. כשמתחתינו מפל. אם נביט למטה בזהירות – נראה את גב צרור.

נמשיך עם השביל הצר בזהירות כשמימין הנוף המדהים ולאחר הליכה קצרה השביל הצר מתחיל לרדת לערוץ הנחל. כשהגיע לגיא מול המפל נפנה ימינה ולאחר כ 300 מ' של טיפוס קל [בסופם יש מפלון אותו ניתן לעקוף מימין] נגיע לגב צרור. אם הגעתם למסלע לבן משמאלכם – סימן שעברתם את הפניה לגב ומומלץ לחזור חזרה לגיא או לטפס בשביל הצר שתראו בצידו השני של השביל.
גב צרור הינו בריכה בקוטר של כ 3 מ' ובעומק מקסימלי של מטר – במרכזה. הבריכה נמצאת מתחת למפל בנחל צרור ומול נוף מדהים של נחל צין כשברקע בולט חוד העקב. שפת הבריכה מסולעת ומאד נעימה לישיבה. מימיו של גב צרור קרירים ונעימים ונכנסים אליהם דרך דופן משופעת. הגב מתאדה בד"כ באיזור פסח.

לאחר הבילו בגב צרור, ניתן לרדת בחזרה בגיא או בשביל צר הנמצא בצד שמאל של הגיא – אם נעמוד עם גבינו אל גב צרור. לאחר היריד נמשיך ימינה בשביל, נעבור מסלע בהיר שהילדים יהנו לטפס עליו ולאחר כק"מ וחצי נוספים של צעידה בערוץ נגיע לקבוצה של 3 עצי שיטה שמהווים פינה מוצלת ונעימה לפני הקטע האחרון של השביל. לאחר המנוחה בצילם של העצים נמשיך עם השביל ולאחר כמאה מ' נוספים נגיע למעלה צין, נפנה ימינה ולאחר כ 2 ק"מ של עליה בדרך העפר [לעיתים נפגוש כאן רכבים – במיוחד בסופי שבוע] נגיע למנחת. ומכאן נצעד לכיווןן מדרשת בן גוריון – שם השארנו את הרכב.

דגשים

* לפני היציאה לטיול בנחל צרור וגב צרור צריך לוודא שלא צפויים שטלפונות באיזור.
* בקיץ גב צרור מתייבש
* רוב המסלול חשוף לשמש ובקיץ יש להקפיד על שתיה מרובה.

עוד מסלולים באיזור?

עין עקב, מעלה דיבשון, עין עבדת וגן לאומי עבדת.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. יוסי

    שלום,
    האם המסלול מתאים לקבוצת מבוגרים מיטיבי לכת מקיבוץ דתי במרכז הארץ? ?

    1. NelAdmin

      בהחלט

  2. NelAdmin

    יש דיווחים מה 17/1/2023 שגב צרור מלא

  3. NelAdmin

    עדכון 20/12.2023 – גב צרור מלא ובמצב נהדר

כתיבת תגובה

סוג המסלול

5-10 ק"מ

רמת קושי

מיטיבי לכת

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461