נחל יהודיה עליון

נחל יהודיה עליון

המסלול בנחל היהודיה הינו מסלול מרהיב המשלב הליכה במים ושחיה בבריכות עם הליכה רגילה בנוף של רמת הגולן.

איך מגיעים

המסלול של נחל יהודיה מתחיל משמורת יהודיה הנמצאת על כביש 87 בין צומת המפלים ובין צומת יהודיה.

אם נגיע מכיוון הכנרת נעלה לרמת הגולן בכביש 87 ונפנה שמאלה לפי השילוו לשמורת יהודייה. אם נגיעה מקצרין נפנה ימינה בצומת המפלים ואחרי כן נפנה ימינה לשמורת יהודיה לפי השילוט.

הכניסה למסלול של נחל יהודיה בשמורה – הינה דרך מגרש החניה השמאל כשגבינו לשער.

פירוט

מסלול נחל יהודיה מסומ"ש באדום. המסלול מתחיל בשביל קצר וסלול אל מעבר תת קרקעי מתחת לכביש 87. לאחר שנעבור את הכביש השביל יהפוך למשובש עם אבנים פה ושם. השביל עובר ליד חורבת יהודיה ומגיע  לאחר כחצי ק"מ לצומת שבילים – אנו נפנה שמאלה עם הסמ"ש השחור ונמשיך ללכת עוד כחצי ק"מ בשביל יחסית מישורי עד שנגיע לגדר בה השביל פןנה ימינה בחדות ואנו נרד איתו לתוך ערוצו של נחל יהודיה.

לאחר ירידה תלולה של כ 200 מ' נגיע לערוצו של נחל יהודיה – נפנה עם הסמ"ש ימינה ונתחיל לצעוד בתוך הערוץ הזורם.  גובה המים משנה כשבנקודה הגבוהה ביותר הינו בערך 80 ס"מ. המסלול עובר בין עצים ואבנים וחוצה גם 2 לגונות יחסית רחבות. במי הנחל שוחים דגים רבים. לאחר כ 350 מ' של הליכה במים [בערך אחרי 200 מ' שהוא השביל יוצא מהמים למקטע קצר וחוזר חזרה] השביל יוצא מהמים מטפס על קבוצת סלעים קטנה ולעינינו יתגלו 2 בריכות גדולות בהן ניתן לשחות אשר אליהן נשפך מפלון מרהיב. [נדרשת זהירות בירידה לבריכות – אסור לקפוץ אליהן – הן אינן עמוקות ברוב המקומות].

נחל יהודיה עליון

לאחר הבילוי בבריכות נתחיל לטפס עם השביל ולאחר כחצי ק"מ של טיפוס נגיע לצומת שבילים כאשר פנייה שמאלה תוביל אותנו למפל יהודיה ואם נמשיך ימינה נגיע לחניון.

אנו נרד בשביל המסומ"ש באדום התלול בזהירות, כאשר כבר מתחילתו נשמע את שאונו של מפל יהודיה ולאחר כ 170 מדרגות תלולות [הילדים ספרו  . . ] נגיע אל שפתה של הבריכה אליה נשפך מפל היהודיה המרהיב. הבריכה שמתחת מפל יהודיה גדולה מאד ומימיה קרים. ובנקודות רבות גם עמוקה מאד.

נחל יהודיה עליון

לאחר סיום הבילוי בבריכה שליד מפל יהודיה הגיע הזמן לאתגר הגדול של הטיול שלנו – טיפוס חזרה למעלה עם הסמ"ש הירוק. העליה תלולה ו 170 המדרגות רק מדגישות את זה אבל בהחלט ניתנת לביצוע ע"י אנשים בעלי כושר סביר. בסוף העלייה נפנה שמאלה עם הסימון האדום ולאחר כשלשת רבעי שעה של הליכה בקצב סביר עם ילדים נגיע לחניון יהודיה שם השארנו את הרכב.

דגשים

  • המסלול בנחל יהודיה מתאים למשפחות עם כושר סביר בלי עגלות [יש עליה אחת רצינית]
  • כדאי להערך עם נעליים שמתאימות להליכה במים ואמצעי איטום למסמכים שלא ירטבו [במקרה של נפילה וכו']
  • רוב המסלול חשוף לשמש – חובה להגיע עם לפחות 3 ליטר מים וכובעים
  •  ניתן לבצע גם מסלול מקוצר – ישר למפל היהודיה ולבריכה שמתחתיו – ללא הבריכות וההליכה במים – אם פונים ימינה לפי השילוט למפל היהודיה בצומת הראשונה במסלול.
  • בבריכות אין שירותי הצלה – בכניסה על האחריות הנכנסים – השגיחו על הילדים!
  • לעוד תמונות – מוזמנים לאינסטגרם שלנו https://www.instagram.com/p/CvCmStPIagN/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA==

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול מים

רמת קושי

משפחות

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461