הר הרוח - הר יתלה

סוג: פארק עירוני נושא: נוף, פריחה, חניון פיקניק מחיר: ללא עלות עונה: כל השנה מים: אין מפת סימון שבילים: 9 - מבואות ירושלים נבדק לאחרונה: Dec 13 2012 12:00AM
מזג האוויר באזור: 7

תקציר:

הר הרוח - הר יתלה הינו מקום נהדר לסיור רכוב. בחורף נראה בסיור המוני נרקיסים וכרכומים ובקיץ נהנה מהנוף ומחניוני הפיקניק

איך מגיעים:

איך מגיעים להר הרוח?

ניסע על כביש מס' 1 ונרד במחלף עין חמד. נפנה שמאלה בכירכר וניסע כל הזמן ישר בתוך אבו ג'וש עד שנראה פניה ימינה להר אדר ונטף - כביש 425.  נפניה ימינה ומיד לאחר מכן שמאךה לכביש צר עם שילוט לישוב "נטף". אחרי כקילומטר נראה משמיאלנו את הכניסה לגן הלאומי "הר הרוח".

מידע כללי:

הר הרוח הינו אחת השלוחות של הרי ירושלים, הסמוכה לישוב נטף. גובה פסגת ההר - 774 מ'. שמו של הר הרוח ניתן לו ע"ש הרוחות החזקות המנשבות בפסגתו.

על אחד ממורדותיו של ההר היה ישוב בשם בית תול שנכבש במבצע דני ויש המשערים ששמו של הישוב שימר שם קדום של ישוב שהיה באיזור - בשם יתלה המוזכר בספר יהושע פרק י"ט פס' מ' "ושעלבין ואיילון ויתלה" [מה שמעיד על הקירבה הגיאוגרפית לאיזור].

פירוט:

בהר הרוח מומלץ לסייר לאורך השביל הראשי של היער המסומ"ש בכחות וליהנות מפינות החמד שבו ומהתצפיות אותן הוא מאפשר.

ישנם לאורך הדרך הנופית מס' חניוני פיקניק ומצפור שממנו ניתן לראות את הנוף המרהיב של האיזור.

מקום מומלץ לביקור בגן הלאומי הינו שביל נוף נחל יתלה, העובר בין טראסות ובות מים עתיקים מהתקופה הביזנוית. השביל מתחיל ומסתיים בחניון הפיקניק ע"ש לוין.

בהר הרוח ישנה פריחת נרקיסים מרשימה בכמותה בערך באמצע השביל, בעונת הפריחה, וליד הכניסה לחוות העיזים הר הרוח [לצידי הכביש שיורד לכיוון החווה וליד החניון הקטן הנמצא ליד החווה] ישנו מקבץ גדול של כרכומים.

בסופו של השביל נגיע לאתר הנצחה ליהדות פולין בו ישנם אבני זיכרון לעיירות המרכזיות שתושביהן הושמדו בשואה, אמפי גדול ואנדרטה.