חורבת כורקוש / כורכוש

סוג: קבר, אתר היסטורי נושא: היסטוריה, ארכיאולוגיה, יישוב קדום, תצפית מחיר: ללא עלות עונה: קיץ, חורף, סתיו, אביב מים: אין מפת סימון שבילים: 5 - בקעת הירדן ומזרח השומרון נבדק לאחרונה: 24/3/2016
מזג האוויר באזור: 17

תקציר:

בחורבת כורקוש או חורבת כורכוש לפי חלק מהמקורות, נמצאים שרידים של ישוב קדום

איך מגיעים:

איך מגיעים לחורבת כורקוש? נוסעים לכיוון אריאל, במחלף ברקן [איזור התעשייה של אריאל] פונים ימינה וישר שוב ימינה לפי השילוט לחורבת כורקוש, ניסע כק"מ ונפנה שמאלה לאיזור התעשייה, ניסע כק"מ עד שנראה מימין את את המבנה של נוימן תעשיות. ניתן לחנות ברחוב הראשי או סמוך לנוימן תעשיות במגרש העפר.

משם ניתן להגיע לחורבת כורכוש בשנתי דרכים:

הדרך הפשוטה יותר היא לצעוד בשביל בעפר לאורך הגדר של איזור התעשייה אריאל כ 300 מ' עד שנראה שביל שפונה ימינה - כמעט על שפת המצוק [נוף מדהים], נצעד בו כ 400 מ' ונגיע לשרידים של בית הקברות בחורבת כורכוש.

חורבת כורקוש

אם רוצים לצעוד במסלול קצת יותר פרחוני - נצעד בשביל הצר שיוצא ישר לפנים [שביל העפר המתואר מקודם דורש פנייה שמאלה] ולאחר כ 500 מ' נגיע לחורבה חפורה. נרד בגיא שאחריה ונפנה שמאלה ולאחר כ 200 מ' נגיע לשרידים של חורבת כורקוש.

מידע כללי:

בחורבת כורקוש ישנם שרידים של ישוב קדום שיש המשערים שהיה ישוב יהודי - כשהסיבה העיקרית לכך היא שבצד הקברים שהתגלו בבית הקברות של הישוב היו גם גומחאות ששימשו לליקוט עצמות - נוהג שהיה קיים רק בישוב יהודי.

הישוב שהיה במקום היה ישוב מבוסס היות שחפירת בתי קברות חצובים בסלע הצריכה משאבים רבים.  גורם נוסף שמצביע על עושרם של תושבי המקום הוא הפיתוחים והקישוטים היפים הנמצאים בשטח בית הקברות.

הישוב שהיה בחורבת כורקוש היה כנראה ישוב חקלאי - זאת ניתן ללמוד מהמוני המתקנים החקלאיים שנמצאו באיזור.

חורבת כורקוש

פירוט:

המקום נמצא מעבר לקו הירוק - מומלץ לטייל בחורבת כורכוש בקבוצה גדולה ורצוי גם עם נשק.