מעיינות בעמק המעיינות

בקשו כמה חברים שנארגן טיול לעמק המעיינות וכתוצאה ממנו נולד המאמר הזה.

יום הטיול התחיל מוקדם וכבר בשעה 10 הגענו לקיבוץ עין הנצי"ב כשפנינו למעיין. השומר בשער מפנה לרחבת חניה שהוכשרה מחוץ לקיבוץ, ומשם צועדים ברגל לתוכו - ומשם למעיין לפי השילוט - כ 300 מ' של הליכה מביאים אותנו למעיין הנובע אל בריכה מדהימה בצבע טורקיז מדהים. הבריכה עמוקה מאד - ואין במקום שירותי הצלה. רוצים לנווט ישירות למעיין בעין הנצי"ב? ליחצו כאן

אחרי הבילוי במעיין בעין הנצי"ב המשכנו לסוע על כביש 6678, עברנו את הכניסה לשדה אליהו ואחרי כ 800 מ' פנינו ימינה לדך משובשת עם שלט לבית האריזה ואחרי עד כמאה מ' פנינו ימינה לשביל עם סמ"ש אדום ומשם נסיעה של כ 900 מ' בשביל עפר משובש לצד השדות הביאה אותנו לעין נזם [ניתן להגיע למעיין גם דרך הקיבוץ - נכנסים וישר פונים שמאלה , וניסע בכביש משובש לאורך הגדר של הקיבוץ , הכביש מתעכל שמאלה וכשנראה שביל עפר מצד ימין בין הברושים - מול הלולים נפנה ימינה.השביל  מתעכל שמאלה ואחרי כן ימינה ולאחר נסיעה של כ 100 מ' אחרי העיקול ימינה נגיע לעין נזם.] מה יש שם?  בריכה ענקית ועמוקה בין קנים.  לבריכה של עין נזם יש כניסה נוחה , עם סולמות או ממעין מזח, ולצידה ישנה פינת ישיבה עם סככות ושולחנות. מרחק ההליכה מהרכב הינו כ10 מ' לניווט ישיר לעין נזם - ליחצו כאן

חזרנו לכביש 6679, ופנינו ימינה לכיוון קיבוץ טירת צבי וליד שער הקיבוץ פנינו ימינה לדרך עפר [אם הגעת למקום ביום חול ובשעות הבוקר - יש כאן חנות מפעל של טיב טירת צבי - המוכרת נקניקים ופסטרמות במחירים מוזלים - שווה וטעים] אחרי נסיעה קצרה נראה מימין לנו את תל מנורה - מומלץ לעלות לתצפית מהתל. נמשיך עוד כחצי ק"מ ונפנה שמאלה לשביל בין השדות ואחרי עוד כ 200 מ' ועיקול ימינה של השביל נפנה שמאלה שוב לשביל עפר המקביל לגדר ש לההרחבה של טירת צבי. כשנגיע לעיקול שמאלה של הגדל אנו נפנה ימינה בחדות ומיד שוב ימינה לדרך עפר שמשמאל לתחילתה "זולה". ומכאן נסיעה של כ 200 מ' תוביל אותנו לכניסה הראשונה לבריכת החילבוני. מומלץ להמשיך עם שביל העפר עוד כמאה מ' כדי להגיע לכניסה יותר נוחה למקום.  בריכת החילבוני הינה מאגר מים פתוח ולא מגודר הקרויה על שם ערבי שהיה גר באיזור - על סיפור מומלץ לקרוא בקישור - כאן,  לניווט ישיר לבריכת החילבוני - ליחצו כאן

ארוחת הצהריים שלנו נרכשה בבית שאן ולאחר מכן המשכנו בטיולינו.

נסענו לכיוון הכיכר בה נפגשים כביש 71 וכביש 90, ונפנה שמאלה לכביש 90, ואחרי כ 3.4 ק"מ פנינו ימינה לפי השילוט למאגר חמדיה, אחרי ק"מ של נסיעה בכביש משובש נפנה שמאלה לדרך משובשת ואחרי כק"מנגיע לגדר ולבמנה שנמצאים סמוך למאגר חמדיה. נחנה את הרכב בצל ונפנה שמאלה עם השביל ברגל עד שנגיע לכניסה למאגר חמדיה. המאגר בנוי בצורת בריכה אליפטית. הבריכה מוקפת קנית ומסביבה כמעט שאין לצ, האטרקציה המרכזית בבריכה הינה מגדל שאנשים נהנים לקפוץ ממנו.  לניווט ישיר למאגר חמדיה - ליחצו כאן

ממאגר חמדיה כיוונו את עצמינו לכיוון כפר רופין. לפני הכניסה פנינו ימינה לשביל עפר משובש עליו נסענו כ 1.8 ק"מ עד שהגענו לבריכת אבוקה, שהינה בריכה ארוכה וגדולה ובצידה אטרקציה אמיתית - עץ דקל שמהשורש שלו צמחו מס' רב של גזעים. לניווט ישיר לבריכת אבוקה - ליחצו כאן