מחוף האקוודוקט לחוף בית ינאי דרך פארק נחל חדרה ונחל אלכסנדר על שביל ישראל

סוג: קווי נושא: מים, נוף, פריחה, קטע משביל ישראל תחבורה: הכל מחיר: ללא עלות רמת קושי: צעירים בכושר משך: יום שלם זמן: בוקר אורך: 27 ק"מ עונה: קיץ, חורף, סתיו, אביב מים: יש מפת סימון שבילים: 7 - השרון ומערב השומרון נבדק לאחרונה: 19/1/2017
מזג האוויר באזור: 15

תקציר:

קטע בשביל ישראל, שרובו מישורי וחלקו עובר על שפת הים התיכון בשרון.

איך מגיעים:

תחילת המסלול היתה בחוף האקוודוקט בקיסריה [ה WAZE מכיר אותו] - נכנסים לקיסריה ובפניה הראשונה פונים ימינה וממשיכים ישר עד מגרש החניה שעל החוף.

את הרכב השני השארנו במגרש החניה של הגן הלאומי חוף בית ינאי [בתשלום] - ניתן להשאיר את הרכב בישוב שליד בחינם ולצעוד קצת ברגל עד לשביל.

פירוט:

מתחילים לצעו מחוף הקשתות  במקביל לחוף הים. אחרי כחצי ק"מ השביל שובר שמאלה ומתחיל להקיף את הגן הלאומי קיסריה [בנקודה זו ניתן לראות שרידים רבים מימין לשביל] עוברים ליד החומה ואחרי כחצי ק"מ נוספים מגיעים לשער של הגן הלאומי.  ממשיכים עם הסימון של השביל, עוברים את הכניסה לתיאטרון הרומי,פונים שמאלה עם השביל, נראה מימין את הכניסה לשדות ים ונתחיל להקיף אותו עם השביל לאחר כ 1.5 ק"מ נגיע לצידו הצפוני של הקיבוץ - לתחנת הדלק שליד הכניסה לתחנת הכח אורות רבין. על החומה שמקיפה את תחנת הכח ישנו פסל סביבתי שטוח של הפסל אורי ליפשיץ שבולטות בו המילים "לא תרצח".

ממשיכים עם השביל במקביל לחומות תחנת הכח ואחרי כק"מ מגיעים לנחל חדרה, פונים ימינה עם השביל [בעבר השביל חצה את הנחל על הגשר האירי הסמוך לפניה ימינה] ואחרי כחצי ק"מ חוצים את נחל חדרה על גשר הנבל המרהיב. מומלץ לסייר קצת בפארק נחל חדרה אותו אנו חוצים וליהנות מהשלווה במקום [אנו אכלנו ארוחת בוקר ליד אחד השולחנות הפזורים במקום]. מומלץ גם לסטות קצת מהשביל ולעלות לבקר באנדרטה לזכרו של אבשלום פיינברג הנמצאת מעל הפארק.

מחוף האקוודוקט לחוף בית ינאי דרך פארק נחל חדרה ונחל אלכסנדר על שביל ישראל

נמשיך עם השביל שיורד לדיונות שמימין לשער [מי שלא אוהב חול יכול גם להמשיך על הכביש] ולאחר כ 3 ק"מ מגיעים לרח' ישי בגבעת אולגה ופונים בו שמאלה, לאחר מכן פונים לרח' שפירא ימינה וברח' בגין שמאלה איתו מגיעים לאחר כחצי ק"מ למחלף אולגה [אם פיספסתם את הרחובות - תשאלו איך מגיעים לשדרות בגין ומשם כבר תגיעו למחלף]

במחלף אולגה השביל שובר ימינה לשדות שבין הכביש לבתים ולאחר כ 1.5 ק"מ מגיעים לגשר להולכי רגל מעל כביש החוף - ליד תחנת דלק סונול.

חוצים את הכביש באמצעות הגשר והשביל ממשיך חצי ימינה.עוברים חורשת אקליפטוס קטנה, חוצים שטח פתוח גדול על כביש, פונים שמאלה בכביש הראשון ולאחר מכן ימינה [נראה מצד ימין שלנו כל הזמן את הגדרות של תחנת הרכבת] ולאחר שנחצה את פסי הרכבת עם גשר אריאל שרון, נפנה ימינה עם כביש הגישה לתחנת הרכבת בחדרה - מרחק של כ 2 ק"מ מגשר הולכי הרגל.

במרכז מגרש החניה השביל שובר שמאלה ונכנס ליער חדרה ואחרי כ 200 מ' פונים ימינה לשביל העפר המרכזי של יער חדרה.   ביער חדרה ישנן שלוליות חורף קטנות רבות במהלך החורף ושווה ליהנות מהן. לאחר כ 1.5 ק"מ של צעידה ביער חדרה [ביער ישנם 2 מתחמי שולחנות מרכזיים - ליד תחנת הרכבת ובצד הדרומי שלו] מגיעים לשלולית החורף של יער חדרה - והשביל שובר ימינה לכיוון הדיונות - במקום להקיף אותה. במקום יש גם מפגש עם סמ"ש כחול [ככה תדעו שמשמאלכם נמצאת שלולית החורף שלא נראית בבירור מהשביל].

מחוף האקוודוקט לחוף בית ינאי דרך פארק נחל חדרה ונחל אלכסנדר על שביל ישראל

אחרי כק"מ מהצומת של שולית החורף מגיעים למסילת הרכבת אותה חוצים באמצעות מעבר תת קרקעי.  ופונים שמאלה. הולכים לצידה כשני ק"מ עוברים צומת שבילים גדולה ישר ובצומת שלאחריה פונים ימינה לגן הלאומי חוף השרון. מי שרוצה יכול לעשות סיבוב ולפנות שמאלה בצומת זו ולאחר כ 800 מ' יגיע לגשר הצבים.

הצעידה בשביל ליד נחל אלכסנדר מאד נעימה וישנן הרבה פינות מנוחה. לאחר כק"מ מגיעים למרגלותיה של חורבת סמארה -  שהיתה בימי העותמנים תחנת מכס לסחורות שעברו על נחל אלכסנדר.

השביל עולה לחרובת סמארה - ממנה יש נוף נהדר - במקום ישנם 2  שולחנות שמאפשרים מנוחה. ובחורף יש במקום פריחה יפה, ולאחר שיורדים מהחורבה ממשיכים ימינה עם השביל.  לאחר כ 1.5 ק"מ השביל עובר מתחת לכביש החוף ומיד פונים ימינה וימינה שוב ועולים על הכביש כדי לחצות הנחל מלמעלה ואחרי הכביש השביל פונה ימינה שוב וממשיכים עד לשפך נחל אלכסנדר - כחצי ק"מ שם פונים שמאלה ולאחר כק"מ של הליכה נעימה על החוף מגיעים לגן הלאומי חוף בית ינאי. בקיץ נחמד מאד לסיים את המסלול בטבילה מרעננת בחוף.