מפארק התעשייה הצפוני של שהם למאוזוליאום מזור - על שביל ישראל

סוג: קווי נושא: נוף, תצפית, קטע משביל ישראל תחבורה: רכב פרטי, תחבורה ציבורית, טרמפים מחיר: ללא עלות רמת קושי: משפחות משך: קצר זמן: בכל שעות היום אורך: 7 ק"מ עונה: כל השנה מים: אין מפת סימון שבילים: 10 - גוש דן וחוף פלשת נבדק לאחרונה: 2/1/2014
מזג האוויר באזור: 16

תקציר:

הקטע של שביל ישראל העובר בין פארק התעשייה הצפוני של שהם לבין מאוזוליאום מזור הינו קטע קל ונחמד העובר ברובו בתוך חורש טבעי

איך מגיעים:

תחילת הקטע - בפארק התעשייה "היי פארק" - פארק התעשייההצפוני של שהם הנמצא על כביש 444, בכניסה לפארק ממשיכים עד הכיכר, פונים שמאלה ונוסעים עד סוף הכביש - שם ניתן לחנות במפרץ החניה.

סיום הקטע  - במאוזוליאום מזור - על כביש 444 - כק"מ דרומית לאלעד.

פירוט:

בתחילת המקטע הסימון לא כל כך ברור. מקצה הרחוב נרד בשביל צר לכיוון הערוץ שמתחתינו, נפנה עם השביל ימינה, כשנגיע לגדר קרוב מאד לכביש 6 נעלה כ 50 מ' ימינה ואז נראה מולנו מעבר מים מתחת לכביש 6 [כחצי ק"מ מההתחלה - ניתן לראות את המעבר ממקום חניית הרכב]. ארכו של המעבר כ 150 מ', בתחילת המעבר צריך קצת להתכופף בהליכה אולם בהמשכו בנאדם בגובה ממוצע יעבור שם בנוחות].

כשנצא מהמעבר, הסימון של שביל ישראל יוביל אותנו שמאלה בעלייה לכיוון דרך ג'יפים, ניצמד גם לסימון הכחול במקביל לסימון של שביל ישראל ומכאן הכיוון הכללי הוא צפון למרות פיתולי השביל.  השביל עובר ברובו בתוך חורשות ובחורף ניתן לראות נרקיסים רבים באיזור זה, לאחר כ 2 ק"מ נגיע לכביש 465 [מתחיל בצומת רנטיס] נעלה ימינה עם הכביש בזהירות כ 200 מ', נחצה את הכביש בזהירות מרובה ונפנה שמאלה לדרך העפר.

לאחר 400 נראה מימין לנו את השביל שמוביל לאנדרטת אלכסנדרוני בגבעת כח. נמשיך לצעוד ביער קולה , נראה משמאלינו הרבה פריחה בעונת החורף ושולחנות פיקניק, נעבור ליד מתקן של מקורות וברז מים שהוקם לטובת הצועדים בשביל. השביל פונה שמאלה בירידה מגבעת כח [חורף שווה להסתגל שמאלה ולראות על השלוחה משמאלינו את הפריחה המרובה] וממשיך מכאן עוד כקילומטר וחצי עד שמגיעים לנקודת הסיום – מאוזוליאום מזור.

דגשים נוספים:

אחרי הגשמים יש במסלול קטעים בוציים מאד.