מפל סער

מפל סער

מפל סער הינו מפל מרהיב הזורם בעוצמה רבה בחורף ובאביב ולצידו מסלול הליכה קצר המשקיף על מפל סער ונחל סער המוביל אליו מזוויות שונות.

איך מגיעים

איך מגיעים למפל סער? אם נגיע מקרית שמונה נפנה בצומת שיאון – צומת המצודות ימינה לרמת הגולן לכביש 99 ולאחר כ 4 ק"מ נראה מימיננו את החניון של מפל סער.

אם הגענו מרמת הגולן בכביש 98, בכיכר היציאה ממסעדה נפנה שמאלה לכביש 99, ניסע בכביש בירידות בזהירות ולאחר 8 ק"מ נגיע לחניון של מפל סער.

פירוט

מפל סער ומפל הידידות הסמוך לו נוצרו כתוצאה מהפרשי הגבהים בין מקורות נחל סער לבין אפיקו. מקורות המים הינם בעין סער ליד מג'דל שאמס. המפל מתחיל לזרום בעוז כאשר מאגרי המים מתמלאים וזרימתו נהיית חלשה מאד בתקופה הקיץ
לאחר שנחצה את הכביש בזהירות מהחנייה [מעניין מתי יסמנו במקום מעבר חציה מוסדר או שיכשירו חניה ליד מתחם המפל], לכיוון המתחם בו נמצא מפל סער צעידה של כ 200 מ' תוביל אותנו למרפסות התצפית וישנן שם 2 כאלו: אחת רחבה בה יש מקום תצפית למס' אנשים רב, ומעליה עמדת תצפית הגבוה בכ 3 מטרים ובה מקום לשני צופים.

מהעמדה ניתן להתרשם מעוצמתו של המפל ואם הרוח נושבת בכיוון הנכון לעיתים אף נרטבים מהרסיסים הניתזים ממנו.

והנה סרטון של מפל סער זורם – https://youtu.be/zEMItsRWUwU

לאחר שנהננו מהתצפית על מפל סער, נצא למסלול קצר שמתחיל לפני העלייה למרפסת התצפית, שייקח לנו בין עשרים דקות לחצי שעה [תלוי מי הצועדים ומה הקצב שלהם וכמה יתעכבו בכל נקודה].

המסלול מתחיל בחציה של נחל סער, לפני גלישתו לתוך המפל, מעל גשרון ומעניק חוויה של צפייה באשדים של הנחל המתנפצים על הסלעים שמולינו במרחק קרוב ואם נשוחח בטלפון עם מישהו רחוק רחוק, גם הוא ישמע את שאון המים.

לאחר שנמשיך מהגשר נטפס עם השביל ונעבור מעל נקודת תצפית הניצבת בדיוק מעל המפל ממנה גם ניתן לראות את נחל סער המתפתל בערוץ, ומשם השביל מוביל אותנו לאחר הליכה קצרה אל הכביש המוביל ממסעדה לחניון המפל, וצעידה קצרה בשולי הכביש תוביל אותנו לחניה.
בקטע האחרון של השביל ניתן ליהנות מפריחה מרהיבה בסוף החורף ובתחילת האביב

דגשים

מגרש החניה של מפל סער עמוס בימים שאחרי הגשם כי כולם רוים לראות את המפל הנהדר הזה – ככל שתגיעו יותר מוקדם – יש יותר סיכוי שתמצאו חניה.
חציית הכביש מתבצעת ללא מעבר חציה. זהירות!!
השביל חלקלק כשעולים לתצפית העליונה. זהירות!

מחפשים עוד רעיונות לביקור באיזור?

הגשר התלוי בבניאס, גן לאומי קלעת נמרוד ואתר ההנצחה של סיירת אגוז נמצאים באיזור

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. NelAdmin

    2/1/2023
    מפל סער זורם בעוצמה רבה אחרי הגשמים

כתיבת תגובה

סוג האתר

מפל

על האתר

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461