עין דביר – המעיין בגבעת זאב

עין דביר – המעיין בגבעת זאב

בעין דביר יש בריכה גדולה ויפה שסביבה פינות ישיבה. המעיין שוקם לזכרו של דביר עימנואלוף הי"ד שנפל בעופרת יצוקה.

איך מגיעים

איך מגיעים למעיין דביר? כדי להגיע למעין דביר ניסע לכביון כביש 436. מכביש 436 ניכנס לישוב גבעת זאב [הפנייה הראשונה ימינה]

ניסע ברחוב הראשי הוא רחוב המכבים 2.7 ק"מ כשבדרך אנו חולפים על פני ארבע כיכרות. בכיכר הרביעית משנה הרחוב את שמו לאירוס. על גבי הדופן הימנית של כיכר זו מצויה כתובת גדולה "משכנות גבעת זאב".

בכיכר החמישית מגיע הרחוב אל קיצו. כאן נפנה שמאלה אל רחוב פרחי הבר, ונרד עם הכביש אל שכונת אגן האיילות – מימין נראה מצפור שצופה עליה – זהו מצפור על שמו של דביר עימנואלוף הי"ד שנפל בצוק איתן [ועל שמו גם נראה המעיין]

נכוון את הרכב לרח' הלביא ובתחילת הרחוב נחפש חניה [אין חניה פנויה ברחוב – הכל חניות פרטיות של בתים] נצעד ברחוב בשקט ובין המס' 17 ו 19 נראה גרם מדרגות ממנו בו נעלה ולאחר מכן נמשיך בשביל שבסופן עד שנגיע לבריכה של מעיין דביר.

עין דביר - המעיין בגבעת זאב
עין דביר – המעיין בגבעת זאב

פירוט

הבריכה נבנתה ע"י משפחתו של בן גבעת זאב, החייל סמ"ר דביר עמנואלוף הי"ד שהיה ההרוג הראשון במבצע עופרת יצוקה בעזה, והוא בן 22 בלבד.

למרות שיכול היה להימנע משירות קרבי, מפני שאביו נפטר ממחלה קשה, התעקש דביר להתגייס לשירות קרבי משמעותי והתנדב לחטיבת גולני. הוא הותיר אחריו אם ו-4 אחים. יהי זיכרו ברוך.

משמאל לבריכה ומעט מעליה נראים שרידי חווה צלבנית שקירותיה עבים במיוחד.

אם נטפס על גבם נראה שער שאבן משקוף כבדה לראשו. מוזר לראות כי שער זה חסום ע"י קיר אבנים שנבנה מאחוריו.

עין דביר בגבעת זאב

צורת הבריכה אליה מתנקזים מימיו של עין דביר הינה סגלגלה, אורכה כ 5 מטרים רוחבה כ 3 ועומקה כמטר וחצי. באיזור היותר צר שלה עומק המים רדוד ומאפשר ישיבה של קטנטנים. מסביב לה ספסלי ישיבה רבים, במקומות שחלקן מוצלים וחלקן לא. ממקום זה נשקף הנוף הקסום של ההרים שעל דרך מעלה בית חורון שמצפון לירושלים, ושל איזור אגן האיילות שבפינה הצפון מערבית של הישוב גבעת זאב. [התמונות שבאתר הן לפני שבנו את כל האיזור]

נביעת המעיין נמצאת בצלע ההר שמעל הבריכה. ממנה מגיעים המים לבריכה בניקבה קצרה ונמוכה בנויה מאבן מקומית. את הבריכה מנקזת תעלת עודפים, לכיוון השלוחה ממנה טיפסנו לבריכה.

עין דביר

דגשים

הכניסה למי עין דביר  [הם עמוקים!] על אחריות הנכנסים בלבד. שמרו על הילדים!!

מחפשים עוד רעיונות למקודות באיזור? נבי סמואל ממש קרוב. במרחק של 25-30 ק"מ יש את ועין לבן, עין מבוע ועוד מקומות רבים.

 

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. ידלעך

    מעיין מאד נחמד מתאים למקסימום ל4 איש יותר קטן מ5*3 מטרים

כתיבת תגובה

סוג המעיין

מעיין נחמד מול נוף מדהים

מרחק מהרכב

כ 300 מ'

על המעיין

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461