פריחת חלמוניות בגבעת הראל

נושא: פריחה מחיר: ללא עלות עונה: סתיו מים: אין מפת סימון שבילים: 5 - בקעת הירדן ומזרח השומרון נבדק לאחרונה: 25/11/2016
מזג האוויר באזור: 17

תקציר:

אתר פריחה מרהיב של חלמוניות

איך מגיעים:

גבעת הראל נמצאת מעל צומת שילה - על כביש 60 - לא רחוק מעלי. בצומת שילה , אם נגיע מהמרכז, נפנה ימינה ונעלה לישוב גבעת הראל. בתוך הישוב ניסע ישר כל הזמן בכביש המקיף את הישוב, כשנגיע לכיכר בסוף ירידה [בסמוך לבית הכנסת] נפנה בה שמאלה וישר ימינה בירידה חכיוון גדר הישוב ואז שמאלה שוב לכיוון קצת הישוב - לכיוון הבית עם הגג הכחול. כ 1ם מ' אחרי שנעבור את הבית נראה מימין את "המזבח" שנמצא בגבעת הראל .

כדי להגיע לפריחת החלמוניות נמשיך ישר על השביל שיורד לאיטו, ובערך מול הסלע הבולט , באיזור הקרוב למצוקים נראה את החלמוניות.

פירוט:

פריחת החלמוניות מתרכזת בעיקר סמוך לסלע הגדול הבולט מהצוק.

חפשו את החלמוניות היטב סמוך לסלעים ובין כל הסירות הקוצניות. יש הרבה מהן גם על המדרון שמעל עמוד הסלע הגדול הקרוב "שומר החלמוניות" שיא הפריחה של החלמוניות באיזור הינו במחצית השניה של חודש נובמבר.

פריחת חלמוניות בגבעת הראל

בנחל שילה שזורם בערוץ מתחת גבעת הראל ישנו מסלול הליכה ומעיין נחמד - עין עוז.

ניתון להגיע לחלמוניות גם ממצפה אברהם שנמצא בכניסה לישוב גבעת הראל [ישר אחרי השער פונים שמאלה וחונים ליד המצפה] ומשם בשביל עם סמ"ש אדום, צר ותלול בחלקים ממנו מגיעים אחרי כחצי ק"מ לאתר פריחת החלמוניות.