נחל אוג תחתון

נחל אוג תחתון

נחל אוג תחתון הינו מסלול מרהיב העובר בקניון הצר של נחל אוג ומסתיים בירידה אל קיבוץ אלמוג אל מול הנוף של ים המלח.

איך מגיעים

איך מגיעים לנחל אוג?

ניסע על כביש מס' 1 לכיוון ים המלח, בסוף הירידות, נפנה לקיבוץ אלמוג לפי השילוט [היכן שהתחנת דלק – הפנייה לקיבוץ היא פניה נוספת ימינה ישר אחרי הפנייה ימינה מהכביש הראשי], מתי שהכביש שובר שמאלה בזווית ישרה אנו נמשיך ישר בדרך עפר ולאחר כ 300 מ' נעצור בתחילת המסלול  – לפי השילוט.

פירוט

נחל אוג הינו נחל בצפונו של ים המלח המנקז תא שטח גבוה ורחב, ובשל כך ועקב הפרשי הגבהים העצומים בין מוצא הנחל לשפכו [ כ1200 מ']

ישנם בנחל אוג בחורף, שטפונות עוצמתיים במיוחד כאשר יורד גשם באגן הניקוז שלו.

נחל אוג קרוי על שם שיח  ה"אוג הקוצני" הנפוץ בשטחו של הנחל ובכל מדבר יהודה.

לפני שנתחיל את המסלול של נחל אוג תחתון נקפיד לקחת את חפצי הערך מהרכב כי האיזור מועד לפריצות [ויעידו על כך שברי הזכוכיות הרבים שיש בחנייה].

אנו נתחיל את המסלול בצעידה על דרך העפר הממשיכה את השפיל איתו הגענו [יש במקום שילוט] ולאחר צעיד קצרה נתחיל לרדת לאפיק הנחל. נרד כ 300 מ' בזהירות לתחתית הערוץ ונפנה ימינה עם השביל המסומ"ש בירוק, בערוץ הנחל , כאשר לאט לאט נבחין בהתקרבות המצוקים.

צעידה של 200 מ' נוספים תביא אותנו למפל הראשון של נחל אוג. את המפל שגובהו כ 10 מ' נטפס בעזרת היתדות הקבועות במצוק וצעידה קצרה נוספת תביא אותנו למפל נוסף שגובהו כ 6 מ'.  מפל זה קצת קשה יותר לטיפוס היות שאחת היתדות בו עקומה מאד, אבל ניתן להתגבר על קושי זה. המשטח שמעל מפל זה רחב מוצל בחלקו ומאפשר מנוחה קלה וכוס קפה או תה למי שיחפוץ.

המפל השלישי שהינו המפל הנמוך ביותר נמצא בסמוך וגם אותו נעלה בזהירות ומכאן נמשיך עוד מס' דקות של צעידה בקניון הצר עד שביציאה ממנו נבחין בשילוט שיכוון אותנו ימינה עם סמ"ש שחור לכיוון קיבוץ אלמוג.

נתחיל לטפס עם הסמ"ש השחור ולאחר כ 300 מ' נגיע לסופו של השביל התלול, וצעידה של מס' דקות נוספות תביא אותנו למפגש עם שביל המסומ"ש בכחול אליו נפנה ימינה ואחרי כ700 מ' של צעידה אל מול נופיו המדהימים של ים המלח נגיע לרכב. בדרך נעבוד ליד שילוט ימינה למצפה נחל אוג – שווה לעלות  וליהנות מהנוף.

נחל אוג תחתון בלילה:

את נחל אוג תחתון ניתן לעשות גם בלילה. המסלול נראה שונה לגמרי בליל ירח מלא והשמים בהירים כשהמדבר בוהק ויש כאלו שאומרים שנחל אוג בלילה אף יפה יותר מאשר ביום [אתם יכולים להתרשם מהתמונות]. דגשים חשובים לפני ביצוע המסלול של נחל אוג תחתון בלילה:  למעט ככל האפשר בהדלקת פנסים – זה הורס את ראיית הלילה, ללכת רק על השביל המסומן – גם בירידה לתוך הנחל וגם בהליכה לכיוון הרכב, עדיף להגיע עם פנסי ראש – כדי לאפשר עלייה בטוחה יותר בדרגיות בנחל. חובה לבדוק את זמני עליית הירח ושקיעתו כדי לא להמצא בעלטה מוחלטת במסלול. ניתן למצוא כאן את לוח עליית הירח.
הקפידו על הליכה זהירה ושימו לב היכן אתם דורכים!

דגשים

  • המסלול בנחל אוג ניתן לביצוע כל השנה, אולם לפני שיוצאים לנחל אוג בחורף חובה לבדוק בתחזית מזג האוויר אם לא צפויים שטפונות בנחל.
  • בחורף יתכנו מים רדודים בגבים – כדאי להערך לכך מבחינת נעלים המתאימות להליכה במים ובגדים להחלפה.
  • ייתכן והעלייה במפלים [או הירידה או עושים את המסלול הפוך ממה שאנו ממליצים] תהיה קשה לילדים מתחת גיל 9. המסלול אינו מתאים לעגלות, ואם התינוק הונח במנשא – כדאי שהנושא יהיה מספיק חזק.
  • בקיץ איזור נחל אוג מאד חם ולא מומלץ, אם החלטתם בכל זאת ללכת לשם בקיץ חובה לא להיות במסלול בשעות שיא החום.
  • ניתן גם רק לתצפת על הנחל מהמצפור שיש ליד החניה.

עוד מקומות לטייל בהם באיזור? נחל סלוודורה, שמורת עין פרת ושמורת עיינות צוקים.

 

מעוניינים בהדרכה בנחל אוג? מוזמנים לשלוח ווטסאפ או להתקשר 0524-282461

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. NelAdmin

    ב 3/11/2022 היו דיווחים ברשת שהגבים בנחל אוג התמלאו במים מלוכלכים בעקבות השטפונות בתחילת נובמבר 2022

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול מעגלי

רמת קושי

משפחות

על המסלול

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461