עין שוירח

נושא: מים, נוף, פריחה מחיר: ללא עלות עונה: כל השנה מים: יש רחצה: כן שחייה: כן פיקניק: כן נביעה: כל השנה מפת סימון שבילים: 1 - החרמון, הגולן ואצבע הגליל נבדק לאחרונה: 18/11/2014
מזג האוויר באזור: 26

תקציר:

עין שוירח [ששמו הקודם היה עין שריר] הינו מעיין הנובע לתוך בריכה במדרונות רמת הגולן

איך מגיעים:

איך מגיעים לעין שוירח? מכביש 98, נפנה לכיוון יער מבוא חמה [אם הגענו מכיוון צומת חמת גדר נפנה שמאלה אחרי כ 3.71 ק"מ לפי השילוט לשביל הגולן ואם הגענו מכיוון רמת הגולן נפנה ימינה כ 4.63 ק"מ אחרי שנעבור את הפניה לכיוון מבוא חמה] כשנגיע לפניה ימינה לעין עקוב נמשיך לסוע ישר, נעבור את העמדה של מוצב "תותחי נברון" [שבימינו מגודרת ואי אפשר להכנס - אבל אפשר ליהנות מהתצפית הנהדרת],,

נמשיך עם השביל  שמתעקל ימינה, נעבור את מעבר הבקר ונחנה לצד השביל היכן שנראה לנו שהרכב לא יכול להמשיך. נמשיך עם השביל ואחרי כ 150 מ' נגיע לפיצול שבילים, נמשיך עם הימני עוד כחצי ק"מ עד שנגיע למעבר בקר מצד ימין ושלט ירוק של הרט"ג המבשר שהגענו למתחם של עין שוירח. נעבור במעבר הבקר, נחלוף לצד הסלע המציין את שם המקום ונצעד בשביל הצר כ 200 מ' עד שנגיע לגדר של עין שוירח, נעבור אותה בזהירות ונגיע לשפת הבריכה.

מידע כללי:

עין שוירח הינו מעיין הנובע לתוך בריכה. הבריכה המקורית של המקום היתה נבנתה ע"י פרסים בהאים תושבי הכפר סמארה [היכן שנמצא היום קיבוץ האון] כדי לאגור בה את מי המעיין ולהשתמש בו להשקיית שדותיהם. הבריכה נסתמה במהלך השנים  ובשנת 2000 החל ירח פארק בשיקומה. בקיץ 2014 שונה מבנה הבריכה ע"י אנשי החברה להגנת הטבע ועכשיו המים יוצאים ממנה כשהם עוברים את גובה ה 60ס"מ

פירוט:

גודלה של הבריכה שבה נאגרים מימיו של עין שוירח [עין שריר]  לשעבר הינו כ 2X10 מ' ועומקה כ 60 ס"מ בעקבות פתח שפתחו אנשי הרט"ג בדופן הבריכה בקיץ 2014.

מומךץ לשבת בשקט במתחם של עיו שוירח ולהקשיב לדו חיים מסביב ולהתנתק מהעולם.

מהשביל לעין שוירח יש נוף מדהים ובתחילת החורף יש באיזור פריחה רבה של סתווניות ונרקיסים.