אנדרטת הניצחון בנתניה

אנדרטת הניצחון בנתניה

אנדרטת הניצחון בנתניה הוקמה כדי להציח את הנופלים מבני ברית המועצות לשעבר במלחמת העולם השניה ואת הנצחון על גרמניה הנאצית.

איך מגיעים

אנדרטת הניצחון בנתניה נמצאת בסמוך לבית יד לבנים – מצפון לפינת הרחובות שמחה ארליך ועובד בן עמי – ניתן לחנות בחנייה של טיילת המצוק או לחילופין בחניה של בית יד לבנים [גישה מרח' בן גוריון].

פירוט

אנדרטת הניצחון בנתניה הינה האנדרטה הלאומית להנצחת הניצחון של הצבא האדום על צבא גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. האנדרטה, הניצבת בנתניה, בסמוך לטיילת המצוק – מול הים, נחנכה ב 15/6/12 . האנדרטה נבנתה ע"י האמן חן וינקלר לאחר שעוצבה בידי שלושה אמנים זרים. בניית אנדרטת הניצחון מומנה ע"י קרן היסוד והקונגרס הרוסי-יהודי בראשות יורי קנר

האובייקט הכי מרשים באנדרטת הניצחון הינו זוג הכנפיים הפרושות אל על ומסמלות את האופטימיות והתקווה שאחרי המלחמה. אם ניגשים אל אנדרטת הניצחון מכיוון בית יד לבנים ניכנס אל מעין בונקר – תעלה שמסמל את החושך של המלחמה, עליו חקוקות תמונות מהמלחמה המנציחות את הצבא האדום וקרבותיו במלחמתו נגד הנאצים .כמו כן מרותכים אל קירותיו של הבונקר מס' כלי נשק ששימשו במלחמת העולם. וכשיוצאים מאפילת הבונקר והמלחמה נגלות לעיניינו זוג הכנפיים המסמלות את התקווה והשלום שאחרי המלחמה. בין הכנפייים לבונקר ישנה עמדת הסבר קולית על רחבת אנדרטת הניצחון.

דגשים

אין דגשים מיוחדים. תהנו :)

כתיבת תגובה

סוג האתר

אנדרטה מרשימה מול הים

על האתר

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461