שביל הגולן מהר בנטל להר חוזק

שביל הגולן מהר בנטל להר חוזק

צעידה במישורי הגולן בין 2 פסגות עם נוף מרהיב

איך מגיעים

המסלול בשביל הגולן מהר בנטל להר חוזק מתחיל במגרש החניה שעל פסגתו של הר בנטל.

המסלול מסתיים בהר חוזק – לפני שביל הגישה למוצב – לניווט ישיר לנקודה זו לחצו כאן [הפניה לכביש זה הינה כ 2 ק"מ צפונית לאלוני הבשן].

פירוט

נתחיל לצעוד ממגרש החניה עם הסימון, נחלוף על פני התעלות המערבייות של פסגת ההר ונתחיל לרדת, בזהירות [הירידה תלולה וחלקלקה], נהנה מהבתים של מרום גולן הפרוסים תחתינו, עד שנגיע לאחר כ 600 מ' מפגש עם הכביש המוביל לפסגת ההר. נפנה שמאלה עם הכביש עד הצומת, נחצה את כביש 9882 בזהירות , נעבור שער בקר ונפנה שמאלה עם השביל ולאחר כ 700 מ' של צעידה במקביל לכביש נגיע למתקן מקורות, נפנה שמאלה, נעבור מעבר בקר ונגיע לכיכר. נחצה אותה בזהירות ונמשיך עם השביל – שווה לזרוק מבט שמאלה לבנטל – המראה שלו מלמטה, במיוחד באביב מרהיב.

שביל הגולן מהר בנטל להר חוזק

לאחר כ 300 מ' עוברים תעלה נגד טנקים [מעכשיו נקרא לה בקיצור – תנ"ט]  ומיד לאחריה משמאל נראה אלון יפה שמתאים למנוחה. אחרי כ 1800 מ' נוספים השביל מתעקל שמאלה ומתחילה עליה מתונה, לאחר כ 100 מ' נחצה שביל ולאחר כ 300 מ' נחצה עוד תנ"ט. במהלך צעידתנו אנו נחלוף היום על פני שטחי מרעה רבים. לרוב הפרות יסתכלו עליכם במבט משועמם ולא יתייחסו לקיומכם, אך מומלץ לא להתקרב אליהן.

שביל הגולן מהר בנטל להר חוזק

לאחר כ 200 מ' נחצה עוד שביל וגם לאחר כ 600 מ' נוספים. אחרי כ 300 מ' השביל פונה ימינה ולאחר כ 200 מ' נחצה את כביש 98 בזהירות ולאחר החציה נצעד שמאלה במקביל אליו בחורש דליל, לאחר כ 200 מ' נעבור שער בקר ולאחר כ 200 נוספים מבנה נטוש ומיד לאחריו שער בקר וצעידה קצרה משם תביא אותנו לחניון עין זיוון בו ישנו אתר הנצחה לחלליו של גדס"ר 134 ממלחמת יום הכיפורים.

בכניסה לחניון אנו נפגוש את השלט של שביל הגולן שיספר לנו שמכאן מתחיל קטע בן 9 ק"מ שיוביל אותנו בסופו אל תל חזקה – שם יסתיים יומנו. לאחר מנוחה קצרה בחניון [יש שולחנות, שירותים כימיים, מתקני משחק מועטים וצל] נתעד לפינה הימנית הרחוקה מהכניסה – שם נמצא אתר ההנצחה של גדס"ר 134, נכבד את זכרם של אלו המונצחים במקום ונצא דרך שער הבקר הנמצא סמוך לשלדת טנק להמשך הצעידה.

שביל הגולן מהר בנטל להר חוזק

לאחר כ 300 מ' נהיציאה מהחניון נעבור עמדות טנקים מבוטנות ושלדת טנק, אחרי כ 400 מ' נראה משמאל לנו גדר של שדה מוקשים ואחרי כמאה מ' השביל מתעקל שמאלה, דרך מעבר בקר,  ומקיף את שדה המוקשים מכיוון נוסף. אחרי כ 400 מ' נעבור מעבר בקר נוסף וניכנס לקטע שביל ישר העובר בין גדרות של שדות מוקשים הממשיך לארכם של שני ק"מ [בחורף יש בקטע זה שלוליות עמוקות רבות] שבסופם נחצה את כביש 98, נפנה ימינה ולאחר צעידה קצרה של כ 200 מ' נפנה שמאלה בדרך הרחבה. אם נסתכל מזרחה [קדימה וקצת ימינה] נראה את הרכס שאנו עומדים לטפס עליו מתקרב לאיטו]

אחרי כ 400 מ' השביל מתעקל ימינה בחדות בסוף החורף באיזור זה ישנם משני צידי השביל מרבדי כלניות מרהיבים. אנו נמשיל בעליה מתונה, נעבור בריכה מגודרת ולאחר כ 300 מ' נגיע לתחילתו של מתחם הטורבינות על הר בני רסן. לאחר כ 200 מ' נמשיך בצומת השבילים ישר, נעבור השתלבות של שביל משמאל ולאחר הטורבינה השביעית נפנה ימינה עם השביל וקצת לאחריה נפנה שמאלה בעליה מתונה שתוביל אותנו לתצפית בני רסן. בתצפית ישנם הסברים על הנוף והסבר נרחב במיוחד על הר בני צפת הנמצא מולינו והקרוי על שמם של תושבי צפת שניסו להקים יישוב באיזור ב 1885 אולם פונו ב 1887 לאחר התגלה שעסקת רכישת הקרקע לא היתה חוקית. היחידי שניסה לעזור למתיישבים אלו היה לורנס אוליפנט, חלק ממתיישבים אלו היו בקבוצה שהקימה את המושבה בני יהודה בדרום רמת הגולן.

שביל הגולן מהר בנטל להר חוזק

לאחר שנהנה מהנוף המרהיב [בחורף החרמון יציץ עלינו מצפון בכיפתו הלבנה] נרד מהתצפית – מצידה השני ולאחר כ מאה מ' נפנה ימינה [בצומת יש שלט הסבר מפורט על הטורבינות ודרכי הפעלתן]

לאחר כ 800 מ' של צעידה בירידה מהר בני רסן, נפנה שמאלה במעבר בקר, נצעד ג 1.2 ק"מ במישור נוח וירוק ופורח בעונה, נפנה שמאלה בעליה חדה ולאחר כ 700 מ' נגיע סמוך לפסגתו של הר קורטס [גובה 1108 מ'] שהינו הפסגה הצפונית של רכס בשנית. לאחר כ 600 מ' נפנה ימינה עם השביל בצומת השבילים, ולאחר כ 300 מ' של ירידה בדרך המשובשת, נפנה שמאלה בכביש, לאחר כ 300 מ' הכביש מתעקל ימינה – ואנו עכשיו בתחילתה של עליה של 900 מ' שבחלקים ממנה השיפוע בינוני ובסופה נגיע לנקודת הסיום של היום – מתחת לדרך העליה לפסגת הר חוזק [על הפסגה יש מוצב מאוייש].

שביל הגולן מהר בנטל להר חוזק

דגשים

  • המסלול בשביל הגולן בין הר בנטל להר חוזק מומלץ במיוחד בסוף החורף – כשיש פריחה מרהיבה לאורך המסלול.
  • לאחר הגשמים חלקים נרחבים מהמסלול בוציים ו / או מוצפים במים.
  • לאורך המסלול אין נקודות מילוי מים [מלבד בהתחלה על פסגת הבנטל]
  • לאורך המסלול עוברים לצידם של שדות מוקשים רבים – בשום פנים ואופן אין לחצות גדרות
  • יש להצטייד בכמות מים ומזון המספיקה ליום שלם ובכיסוי ראש נגד השמש – רוב המסלול הינו חשוף.
  • הקטע הקודם – מאנדרטת פלס"ר 7 להר בנטל
  • הקטע הבא – מהר חוזק ליונתן

כל הזמן אתם אומרים לעצמכם – הלווא שהיתה לי קבוצה לטייל איתה?
מתארגנת קבוצה שבתאריך 17/10/2023 תתחיל את שביל הגולן ושביל עמק המעיינות – פרטים והרשמה בטלפון 052-4282461 או ב

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול קווי

רמת קושי

מיטיבי לכת

על המסלול

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461