שמורת פורה

שמורת פורה

אגם פורה בשמורת פורה הינו אגם עונתי ובסביבתו פריחה מרהיבה בסוף החורף

איך מגיעים

איך מגיעים לשמורת פורה? הכניסה לשמורה נמצאת כ 17 ק"מ דרומית לצומת פלוגות על כביש 40 –  בנתיב לכיוון דרום.  אם מגיעים מדרום – במחלף מאחז צריך להתחבר לכביש 6 לכיוון דרום ולחזור בחזרה ]המרחק ממחלף מאחז לכניסה לשמורה הוא כ 2.3 ק"מ].

פירוט

לאחר שנחנה את הרכב במגרש החניה, נראה בקצהו הימני [כשגבינו לכביש] את הירידה לכיוון הכניסה לשמורה המשולטת בבירור.  השביל מסומן בירוק ומשני צידיו נוכל לחזות באביב בשדות מוריקים ובפריחה רבה וצבעונית.. לאחר הליכה קצרה בעלייה מתונה נראה משמאלנו את אגם פורה העונתי שהשנה התמלא רק במעט בגלל הבצורת, לעומת שנים קודמות.  ניתן לפנות בשביל שמאלה בזהירות בירידה ולהגיע לשפת האגם וליהנות מהפסטורליות של המקום ואם יתמזל מזלינו גם נפגוש עופות מים שונים.

שמורת פורה

מכאן ניתן לחזור בחזרה לרכב לפי השילוט של המסלול הקצר או לשוב בחזרה לשביל ולהמשיך לצעוד שמאלה לפי הסימון הירוק.

מכאן לאחר כקילומטר של הליכה מגוונת בחורש ולצד השדות נגיע לגשר רכבת הרוס שנבנה בימי התורכים ומולינו נוכל לראות את תל נג'ילה. ניתן לראות את שרידי הזרועות שהחזיקו את קורות הגשר ואת יסודותיו המוצקים.

שמורת פורה

נוכל לצעוד לתל מרחק של כעשרים דקות הליכה [קחו בחשבון שלאחר גשמים הנחלים באיזור זורמים וצריך למצוא דרך לחצות אותם] וטיפוס קצר ולהתרשם מהנוף של כל השדות מסביב [על שיא התל ישנו עץ אשל גדול הבולט למרחקים ובשיפולי של התל אם תחפשו היטב תמצאו מערות קבורה עתיקות]. ומכאן נשוב בחזרה לרכב בדרך בה הגענו או בשביל העפר היורד מצידו השני של התל ומוביל אותנו לגשר ההרוס מצידם השני של השדות, ומהגשר נמשיך בדרך בה הגענו לכיוון החנייה.

שמורת פורה

בעונת הפריחה של הכלניות [בד"כ בחודש פברואר] יש ברחבי שמורת פורה מרבדים אדומים מדהימים.

שמורת פורה

דגשים

  • הכניסה לאגם פורה אסורה!

כתיבת תגובה

סוג המסלול

הלוך ושוב

רמת קושי

משפחות

על המסלול

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461