עין ראובן

עין ראובן

עין ראובן הינו מעיין שממלא בריכה גדולה ומוצלת שנמצאת בתוך בסיס צבאי נטוש. יש הקוראים למקום עין צנובר.

איך מגיעים

אך מגיעים לעין ראובן? ניסע בכביש 91 העולה מצומת מחנים לרמת הגולן. כ200 מטרים אחרי צומת בית המכס (כביש 888) נפנה ימינה (ישנו שילוט "למחנה צנובר"). לכשנראה משמאלנו את שער המחנה, נמשיך מעט ונחנה ליד שער נוסף ,נעול.
מכאן ניתן להגיע אל המעיין בשתי דרכים: האחת, דרך הפירצה שמימין לשער הנעול. נעבור דרכה ונמשיך ישר כ 400 מטרים עד שנראה מולנו מבנה עם צריחון. כאן נפנה ימינה למרחק של 100 מטרים ונגיע אל השלט "גן ראובן"

פירוט

במקום שכן עד מלחמת ששת הימים מחנה סורי בשם "סנבר", אחרי מלחמת ששת הימים הוקם על חורבותיו מחנה האספקה הצה"לי "צנובר" ששטחו הצטמצם מאוד לפני מספר שנים. לעיתים, מתמקמות במקום יחידות שונות לצרכי אימונים. במקרים אלו נחסם הבסיס ומוצבת שמירה.
בעתיד מתוכנן לקום באיזור גן לאומי.
בגן ראובן ישנה בריכה גדולה מאד ששוכנת בתוך חורשת אקיפטוסים פסטורלית. המקום מוצל ברוב שעות היום. סביבת הבריכה שופעת צמחיה. עומקה של הבריכה במקומות היותר עמוקים הוא כ 1.7 מטר. בקרקעית של עין ראובן בוצית אבל זה לא מפריע להנאה מהבריכה במקום.

ליד הבריכה של עין ראובן ישנה אנדרטה לזכרו של רס"ב ראובן גליימר ז"ל, איש חיל ההנדסה שנהרג בתאונת דרכים. ראובן ז"ל שירת בבסיס זה, וחבריו הנציחו אותו בשמו של המעיין שבבסיס.

עין ראובן גן ראובן עין צנובר

דגשים

  • המים בעין ראובן עמוקים במספר מקומות, ובוציים ברוב השטח. הנכנס עושה זאת על אחריותו בלבד.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. יניב

    אחלה מקום….תודה לכם

כתיבת תגובה

סוג המעיין

מעיין מסתורי בחורשת אקליפטוסים של מחנה נטוש

מרחק מהרכב

כ 50 מ'

על המעיין

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461