נחל יגור – שביל הדרוזים

נחל יגור – שביל הדרוזים

נחל יגור - שאותו מבצעים לאחר טיפוס לכרמל בשביל הדרוזים הינו מסלול למיטיבי לכת עם נוף מרהיב וירידה מאתגרת במפלים לארכו של נחל יגור.

איך מגיעים

איך מגיעים לנחל יגור? נוסעים לכיוון קיבוץ יגור, וישר אחרי שנעבור את משחקיית "בא לגן" נפנה ימינה לרחבת החנייה הגדולה [משמאל נראה בית קפה] שם נחנה את הרכב.

אם אתם רוצים לעשות את מסלול נחל יגור – רק בירידה – נ"צ ה GPS הינו – ,35.07382 32.71829

פירוט

נחל יגור הינו נחל אכזב במזרחו של הכרמל שבחורף זורמים בו שטפונות מרשימים היות שהוא מתחיל בקו פרשת המים. הנחל מתחיל מפיסגה בגובה של 490 מ' שממנה מתחיל הערוץ שמסתיים בסמוך לקיבוץ יגור.

נחל יגור הינו מסלול שניתן לבצעו בשתי דרכים.

הראשונה והנפוצה ביותר הינה הקווית, להתחיל בקצה המזרחי של עוספיה [בדרכי הגעה רשומות נקודות ה GPS] ומשם לרדת בנחל יגור בזהירות, עם הסימון שבילים האדום, לטפס את הגבעונת שאחרי הספסל ולרדת בזהירות לכיוון החנייה שליד הבית קפה [שם מתחיל המסלול המעגלי].

האופציה השנייה לטיול בנחל יגור הינה האופציה המעגלי, לאחר שחנינו בקצה מגרש החנייה, נמשיך עם השביל שיוצא מקצהו, בין הבריכה ומגרשי הרכיבה, נעבור ליד לוח המודעות של קטע שביל ישראל שמתחיל כאן ונגיע לשלט של שמורת הטבע "אשדות יגור".

נעבור דרך השער ונתחיל לטפס על הגבעה שמולנו [גובהה 90 מ'] עם הסימון שבילים האדום [שצמוד לסימון של שביל ישראל עד שלב מסוים], תוך כדי הטיפוס הלא קל מומלץ להסתכל אחורה מידי פעם ולצפות לכיוון מפרץ חיפה. נרד מצידה השני של הגבעה בזהירות  ובסופה נפגוש ספסל מתחת לעץ עבות.

לאחר מנוחה קצרה על הספסל, נפנה שמאלה [כשגבינו אל הגבעה ממנה הגענו] עם השביל הכחול, נחלוף ליד השלט של נתיב המעפילים ונתחיל לצעוד במקביל לגדר של קיבוץ יגור, ואחרי כ 300 מ' בפיצול השבילים נעבור לשביל המסומ"ש בשחור – שביל הדרוזים [יש שילוט], איתו נעלה עד לעוספיה. העלייה תלולה וחדה, אולם הנוף שנראה כשנביט לאחור יפצה על הכל.

כשנגיע לשיא נוכל לנוח בחניון הפיקניקים וליהנות מהמצפור ולאחר מכן נרד לכיוון עוספיה, כשנגיע לכביש נפגוש קבוצה של עצי זית עצומי גזע ומולינו נראה את הבריכה של עין אל בלאד. אנו נרד ימינה עם הכביש ואחרי כ 300 מ' נתחבר לשביל מסומ"ש באדום שיוביל אותנו לערוצו של נחל יגור.

נרד לערוץ במדרגות ומיד נבחין במכונית הרוסה [בהמשך נפגוש בעוד 3] שהתחפרה היטב בערוץ, בתחילת הירידה המצוקונים שנפגוש יהיו נמוכים יחסית וככל שנעמיק בערוץ גובה המצוקים יעלה ואיתם האתגר לרדת אותם בזהירות. וטיפ קטן – אם עומדים על שפת מצוק ונראה לכם שאין איך לרדת, תסתכלו שנייה מהכיוון השני שלו, אולי השביל עובר משם . . .את כל המצוקים ניתן לעבור במחשבה נכונה ללא חבלים, אבל זהירות נדרשת!

במס' מצוקים הותקנו יתדות בקירות הדולומיט כדי לסייע ליורדים. כשנראה שקירות מצוקי הנחל מתחילים להתרחק אחד מהשני נבין שאנו לקראת סופו של הערוץ, ואחרי מס' דקות נוספות של צעידה נפגוש בספסל שפגשנו בדרך הלוך.

נחל יגור ושביל הדרוזים

זה הזמן למנוחה אחרונה לצבירת כח לפני הטיפוס על הגבעה האחרונה והירידה אל מול הנוף המדהים של מפרץ חיפה ועמק זבולון עד שנגיע לרכב.

נחל יגור ושביל הדרוזים

בערוץ הנחיל צומח חורש טבע מפותח כאשר הבולטים בצמחים הינם האלונים, האלות ועצי החורב שריחם נישא למרוק בחודשי הסתיו כשבינהם מסתרגים מטפסים שונים. במסלול ניתן לפגוש בהתאם לעונות השנה בפריחה של סתווניות, נרקיסים ואף את השושן הצחור.

נחל יגור ושביל הדרוזים

דגשים

  •  אחרי גשם ישנה סכנת החלקה בירידות ובמיוחד במצוקי נחל יגור.
  •  המסלול אינו מתאים לילדים קטנים או למבוגרים שאינם בכושר.
  •  ניתן לבצע את המסלול גם בצורה הפוכה – לעלות בנחל יגור ולרדת בשביל הדרוזים

כתיבת תגובה

סוג המסלול

כולל דרגיות

רמת קושי

מיטיבי לכת

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461