ציון קבר רבי ישמעאל כהן גדול

ציון קבר רבי ישמעאל כהן גדול

ציון קברו של התנא רבי ישמעאל כהן גדול נמצא בישוב סאג'ור בגליל התחתון

איך מגיעים

הישוב סאג'ור נמצא על כביש 85 ומכביש זה לאחר שניכנס לישוב נפנה שמאלה בכיכר הראשונה לפי השילוט לקבר רבי ישמעאל כהן גדול ומשם כדאי לברר עם התושבים המקומיים איך מגיעים לבנין המועצה המקומית או להקליד ב google maps או בwaze רבי ישמעאל כהן גדול ואפליקצית הניווט תוביל אתכם למקום. כל דרך אחרת תנחל כשלון חרוץ כי לרחובות בכפר אין שמות ולא נוכל להנחות אתכם בדיוק. עוד  נקודת ציון סמוכה לקברו של רבי ישמעאל היא בנין המועצה המקומית אשר קומתו הראשונה בנויה מהרבה קשתות והוא נמצא ממש בסמוך לבנין הקשר בעל הכיפה הכחולה.

פירוט

רבי ישמעאל כהן גדול היה כהן גדול בימי סוף בית שני ונהדר לפי המסורת כאחד מעשרת הרוגי מלכות. כך מתארת המשנה את תיאורו של רבי ישמעאל לכניסתו לקודש הקודשים ביום כיפור [צילום השלט ממבנה הקבר]:

הגמרא במסכת גיטין דף נ"ח עמ' א' מתארת את שאירע לבנו ולביתו של רבי ישמעאל: "אמר רב יהודה אמר רב מעשה בבנו ובבתו של ר' ישמעאל בן אלישע שנשבו לשני אדונים לימים נזדווגו שניהם במקום אחד זה אומר יש לי עבד שאין כיופיו בכל העולם וזה אומר יש לי שפחה שאין בכל העולם כולו כיופיה אמרו בוא ונשיאם זה לזה ונחלק בוולדות הכניסום לחדר זה ישב בקרן זוית זה וזו ישבה בקרן זוית זה זה אומר אני כהן בן כהנים גדולים אשא שפחה וזאת אומרת אני כהנת בת כהנים גדולים אנשא לעבד ובכו כל הלילה כיון שעלה עמוד השחר הכירו זה את זה ונפלו זה על זה וגעו בבכיה עד שיצאה נשמתן ועליהן קונן ירמיה "על אלה אני בוכיה עיני עיני יורדה מים"

בתפילת מוסף של יוה"כ, בפיוט לזכרם של עשרת הרוגי מלכות, מתוארים רגעי חייו האחרונים של רבי ישמעאל כהן גדול, כאשר הוא עולה לשמים לברר אם הגזירה היא מאת הבורא ואת הדרך בההוא הוצא להורג תוך עינויים נוערים תוך הפשטת עור פניו היות שבת הקיסר חמדה את יופיו.

ציון הקבר של רבי ישמעאל כהן גדול נמצא בתוך מבנה גדול עם כיפה כחולה בסמוך לבניין המועצה המקומית סאג'ור. המבנה שמור היטב ובסמוך לו יש מבנה שרותים ומתקן להדלקת נרות נמצא גם מחוץ למבנה הקבר.

דגשים

סעו בזהירות ולאט כדי לא לפספס פניות!

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. עליזה אברג'ל

    בס"ד זכות הצדיק תגן בעד כל ישראל לקראת הימים הנוראים הבאים עלינו לטובה שבוע עוב פרשת "כי תבוא"

    1. NelAdmin

      אמן

כתיבת תגובה

סוג האתר

ציון קבר תנא

על האתר

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461