הזאכי

הזאכי

הזאכי הינו מסלול אטרקטיבי במיוחד ליודעי שחייה בלבד הכולל חציית לגונות רבות

איך מגיעים

איך מגיעים לזאכי? ניסע על כביש 92 לאזור צפון מזרח הכנרת [אם הגענו מכביש 87 נפנה ימינה לכביש 92 בצומת יהודיה] ובצומת דליות, המפגש עם כביש 869] נפנה מערבה לכביש משובש במקצת [שאחרי כן משתפר ונראה כי לאחרונה זופת] עם שילוט לכיוון המג'רסה – בקעת בית ציידה. ניסע לפי השילוט הנהדר עד שנגיע לצומת T עם שילוט שמאלה למג'רסה, ואנו נמשיך בשביל עפר ישר לכיוון הזאכי [כשנרד לשביל העפר נוכל לראות את השילוט לזאכי], ניסע בשביל המשובש כקילומטר עד שנגיע למגרש חניה ולידו פח אשפה ירוק, שם נחנה את הרכב.

פירוט

הזאכי נמצא בבקעת בית ציידא שנקראת כך על שם שרידיו של ישוב קדום שנמצאו בפארק הירדן הנמצא בקרבת מקום. הבקעה עצמה נוצרה כתוצאה מהתלהליכים גיאולוגיים שהתרחשו בעבר הרחוק שגרמו להיווצרותו של אוזר המנקז מס' גדול של נחלים מרכזיים ברמת הגולן [כדוגמת היהודיה, נחל הזויתן ועוד].

נחל הזאכי, הינו המשכו של שפך נחל דליות, הלגונות שבנחל נוצרו עקב שקיעת הסחף שהנחל מביא איתו בזרימתו , מה שגרם להאטת זרימת הנחל.

פירוש השם זאכי הינו צלול בתרגום מערבית צלול וניתן לאיזור על שם צלילותם ומתיקותם של המים, סיבה אחרת לשם ניתנה ע"י תושביה האיזור הטוענים ששמו של הנחל הוא על שם יצחק עבאדי, שהיה ידוע בכינוי זאכי, שרכש את אדמות האיזור בתחילת המאה ה 20.

__

למסלול הזאכי נצא לאחר שלא השארנו חפצי ערך ברכב, ואטמנו בשקיות אטומות למים את כל מה שלא רצינו שיירטב.

נחזור לדרך בעפר עימה הגענו ונצעד עימה שמאלה, ואחרי כ 300 מ' היא תוביל אותנו לכניסה לנחל. תחילת המסלול בנחל היא במים רדודים, נעבור בנתיבו הצר של הנחל ונהנה מהצמחייה הרבה שמסביב.

הזאכי

לאחר כקילומטר של צעידה נינוחה, כשנראה מצד שמאל את השלט הראשון שמכוון לדרך מילוט ונדע שהגענו לתחילת איזור הלגונות.

בשלב זה מומלץ לצאת לגדה, ולוודא שאטמנו את כל חפצי הערך.

אזור הלגונות מתאפיין בעיקר בבריכות רחבות, בצמחייה עשירה האופיינית לגדות נחלים, בהרבה דגים ואם נהיה בשקט ויתמזל מזלינו אולי נוכל להבחין בצב ביצות שיצא לתפוס שמש על אחת הגדות.

ישנן 2 לגונות גדולות ועמוקות אשר דורשות שחייה לצורך חצייתן. קצת לאחר חציית הלגונה הגדולה האחרונה שהינה הגדולה מכולן, נגיע לשילוט של סוף המסלול.

באיזור הלגונות ישנן מס' דרכי יציאה לשביל העפר שמוביל לרכבים – המסומנות בשילוט "דרך מילוט" והמאפשרות חזרה מהירה לרכב.

כשנגיע לסיום מסלול הזאכי, נצא מהמים ונצעד על שביל העפר ליד המטעים כקילומטר וחצי עד שנגיע לצומת בה נפנה שמאלה ולאחר כ 5 דקות של צעידה נגיע לרכב.

הזאכי

דגשים

  • מסלול הזאכי מומלץ ליודעי שחייה בלבד.
  • כדאי לעשות את המסלול עם נעליים סגורות שמתאימות להליכה במים ולא עם סנדלי שורש.
  • מומלץ לברר באתר של הרט"ג אודות הסטטוס של המסלול [לעיתים המסלול סגור עקב זיהומים בנחל דליות או עקב בעיות בטיחות].

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. יוסף

    תודה רבה הדרכה יותר טובה מוויז.

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול מים

רמת קושי

מיטיבי לכת

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461