מצפור על שם אמנון שחק וגבעת הברושים

מצפור על שם אמנון שחק וגבעת הברושים

המצפור על שמו של אמנון שחק הינו נקודת תצפית נהדרת מכיוון רעות - מזרחה וגבעת הברושים הינה אתר בו ניתן לעשות מסלול מעגלי קצר שעובר דרך המצפור.

איך מגיעים

אל המצפור ע"ש של אמנון שחק וגבעת הברושים מגיעים דרך הכניסה לרעות – לרח' פרופסור פרג יאיר. לאחר הפניה נוסעים ברחוב כ 1.9 ק"מ עד הכיכר השניה, מתחילים בה פרסה ולקראת סיומה יש עליה ימינה לשביל עפר [בתחילתו ניצב השלט שבגלריה]

לאחר נסיעה קצרה נגיע למזלג – פניה שמאלה תוביל אותנו לאחר נסיעה של כ 200 מ' לחניה של גבעת הברושים. אם נבחר להגיע למצפור ע"ש אמנון שחק – נפנה ימינה, נעלה בכביש כ 200 מ' – עד שנגיע לצומת T, נפנה בה שמאלה ואחרי כ 200 מ' נוספים נגיע לחנייה של המצפור.

משם צעידה בשביל ברור של כ 100 מ' תוביל אותנו אל המצפור על שמו של אמנון ליפקין שחק.

פירוט

אמנון ליפקין שחק היה הרמטכ"ל ה 15 של צה"ל,. הוא גר ברעות ואהב את האיזור. בעברו כמפקד בצנחנים גם אימן בשטחים אלו את לוחמי החטיבה – ובשל כך הוקם המצפור לזכרו על גבעת הברושים.. במקום ניצבים  2 לוחות הנצחה המתארים את קורותיו של אמנון שחק ואת הסיבה מדוע הוקם המצפור במקום זה.

אל המצפור על שמו של אמנון ליפקין שחק מוביל שביל באורך של כ 100 מ' מהחנייה של המצפור. במקום ישנם מס' ספסלים, שלטי זיכרון ועמדת מסבירן המספרת את סיפור חייו.

מי שרוצה יכול גם להמשיך בשביל מהמצפור לכיוון השביל של גבעת הברושים ולהתבונן בנוף מזוויות אחרות.

גבעת הברושים שבפסגתה ניצב המצפור על שמו של אמנון ליפקין שחק קיבלה את שמה מהברושים הצומחים בה. בפסגתה נמצאת חורבת אום רוג'מן שהיתה וילת הנופש של משפחת אל חוסייני וכיום נותרו ממנה שרידים מגודרים בלבד. מרחבת החניה של גבעת הברושים עולה שביל שעובר דרך שרידיה ודרך המצפור.

העונה המומלצת לביקור במקום היא בסוף החורף ובאביב כשהכל פורח מסביב.

דגשים

  • בזמן התנועה בשטח תזהרו מבורות.
  • באביב יש בגבעת הברושים פריחה מדהימה

כתיבת תגובה

סוג האתר

מצפור עם נוף מדהים

על האתר

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461