ממפעל אורון לחניון עין עקב דרך הר כרבולת ונחל עפרן על שביל ישראל

ממפעל אורון לחניון עין עקב דרך הר כרבולת ונחל עפרן על שביל ישראל

מסלול של יומיים שיומו הראשון עובר בהר כרבולת והשני עובר בבקעת צין

איך מגיעים

את המסלול הזה ביצענו עם 2 רכבים. רכב המאסף חיכה ליד קברו של דוד בן גוריון והרכב הראשון הושאר ליד מפעל אורון ממנו התחלנו לצעוד – להגעה למפעל אורון – ליחצו כאן

פירוט

לאחר שחנינו את הרכב במגרש החניה של מפעל אורון נחזור בכביש כ 800 מ' עד מעביר מים ותמרור של עיקול בכביש ונפנה שמאלה בדרך העפר ולאחר כעשרי מ' נראה את הסימון של שביל ישראל, נפנה שמאלה עם השביל, שעובר בין תלוליות חול, נחצה קו מתח גבוה, ונגיע למעבר מים מתחת לפסי רכבת, נעבור את הפסים ונפנה שמאלה עם השביל שמתחיל להוביל אותנו בעליה בגיא תלול. משם השביל ממשיך בעליה קצת פחות תלולה,עוברים צומת עם סמ"ש כחול [שמגיע מכיוונו של הסנפיר הגדול] ופונים שמאלה בירידה קצרה ותלולה שמובילה לדרך עפר – שנמצאת כ 2 ק"מ מתחילת המסלול [מימין נראה מתקן של מקורות ואנטנה] מכאן השביל מוביל אותנו בעליה תלולה לכיוון רכס הכרבולת.

מנקודה זו המסלול מתחיל להיות רצוף עליות וירידות כשכל פעם שיהיה לכם נדמה שהגעתם לפסגת הכרבולת תופיע עוד אחת בעקבותיה. לאחר כ 3 ק"מ [שיקחו לכם הרבה יותר מהרגיל] של צעידה בשיפוע בנוף מדהים, מנקודת המפגש עם שביל העפר נחצה קן מתח גבוה. ולאחר כ 3 ק"מ נוספים של עליות וירידות קשות מגיעים למפגש עם נחל מדור עם סימון כחול. שווה להתעכב ליד הצנירים המרהיבים בירידה לנחל.

אם הגעתם למקום זה בשלב מאוחר של היום [החלק השני של הכרבולת לוקח יותר זמן מהחלק הראשון] -מומלץ בשלב זה לפנות עם הסימון הכחול בירידה לנחל מדור ולאחר כ 4 ק"מ מגיעים לצומת שבילי עפר אדום-שחור שם ניתן להגיע עם השביל שחור לאחר כ 3 ק"מ לחניון הלילה מדור
אם הגעתם ויש מספיק זמן אז נמשיך עם הסמ"ש של שביל ישראל והסמ"ש הכחול בעליה הקשה שמולינו משיא הגובה יש תצפיות נהדרות. על קו הרכב השביל יגרום לנו לצעוד בשיפוע צד שידרוש מאמץ של שיווי משקל בהליכה. הסימון הכחול מסתיים ליד שיא הגובה ומתחלף בסמ"ש אדום שילווה אותנו בהמשך. איך נזהה את הנקודה הכי גבוה במסלול? הרוג'ומים שעליה יבלטו מולכם. קצת לאחר שהסימונים יתחלפו השביל יורד לתוך ואדי  – מומלץ לשים לב לסימונים – בסוף הירידה השביל ממשיך ישר לטפס על הצלע שממול בעליה מאד תלולה שבסופה נראה מולינו מעין שער בין ההרים [ורק כשנתקרב נבין שזו היתה אשליה אופטית ושהרכס הימני הוא בעצם יותר רחוק]. מנקודה זו מתחילים לרדת בנחל עפרן. הסימון לוקח אותנו באפיק הנחל. פה ושם נגיע לגבים שלעיתים בחורף וקצת לאחיו יהיו מלאים. הסימון עובר על הסלעים מימין ומאפשר לעבור אותם "על יבש". ברגע שתגיעו לפיה שמאלה עם השביל שם תראו דרגיות ראשונות – זה הסימן שהגעתם לקטע היותר טכני של היום. 3 גבים אחרי הירידה הזו השביל עולה בחדות שמאלה [אם הגעתם לירידה מסוכנת ולא תראו סמ"ש תבינו שפיספסתם את הפניה הזו].
 לאחר עליה חדה השביל פונה ימינה והגעתם ל"מגרש משחקים טבעי" שיבחן את היכולת הטכנית שלכם. מנקודה זו המסלול כולל הרבה קטעים של דרגיות, מעברים בין סלעים ו"סתם" ירידות תלולות עד שנגיע  ליציאה מנחל עפרן בה נפגוש פניה ימינה לסמ"ש שחור. אנו נמשיך מכאן עם הסמ"ש האדום בנחל עפרן. התוואי עובר בירידה וחוצה כמה נחלים, בצומת שבילי עפר אנו נפנה ימינה [וניפרד מהסמ"ש האדום], נעבור קו מתח גבוה ולאחר כ 2 ק"מ ממנו ונפגש עם דרך עפר מסומשת בשחור וקצת לאחריה  נגיע לחניון לילה מדור.
מחניון הלילה ממשיכים עם השביל השחור, בהתחלה בירידה קלה ולאחר מכן במגמת עליה קלה לאחר כ 3.5 ק"מ נפגשים עם שביל שחור נוסף שמגיע מימין [זה השביל שפגשנו בסוף הירידה בנחל עפרן] ופונים שמאלה. לאחר קצת פחות מק"מ נפגוש סמ"ש כחול שמגיע מימין לנו ונמשיך איתו שמאלה, ולאחר קצת פחות מ  2 ק"מ  נגיע לצומת שבילים נוספת בה נפנה עם הסימון האדום ולאחר כ 3.7 ק"מ נגיע לדרך עפר רחבה [קצת לפני זה נעבור קו מתח]  ובה נפגוש את חניון לילה חוד עקב לאחר הליכה של כ 11 ק"מ מחניון הלילה [באיזור יש נקודת הטמנה].
נפנה ימינה בדרך העפר הרחבה [דרך הנפט] ולאחר כק"מ וחצי נפנה שמאלה עם הסמ"ש הכחול, נעבור עוד קו מתח ולאחר מכן בצומת הבאה נפנה ימינה עם הסימון הירוק ואחרי כ 600 מ' נפנה שמאלה לשביל מסומ"ש אדום שמוביל לחניון הלילה של עין עקב.
אם נרצה לצאת מהשביל למנוחה – לכיוון מדרשת בן גוריון מחניון מחניון הלילה חוד עקב נמשיך ישר על השביל הירוק, לא נפנה לפי שביל ישראל שמאלה וכק"מ לאחר הפניה של שביל ישראל נפנה שמאלה לשביל מסומ"ש כחול. מצעד בו כ 1.3 ק"מ עד שנפנה ימינה לשביל מסומ"ש אדום – 15373 על המפה, נצעד בשביל הרחב כ 5 ק"מ עד שנגיע למרגלותיו של מעלה צין [נראה היטב במפה על עיקוליו] שיוביל אותנו למדרשה. בשביל זה בשעות היום יש סיכוי טוב לתפוס טרמפים.

דגשים

  • חשוב מאד לצאת למסלול עם אור ראשון כדי לא להתקע במסלול בחושך.
  •  חשוב לעקוב אחרי הסימונים כדי לא להתברבר סתם.
  • יש לדאוג ללפחות 6 ליטר מים ליום בימים החמים ולהטמנה בחניון מדור או חוד עקב.
  • אסור לצאת למסלול כשיש סכנת שטפונות באיזור

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול קווי

רמת קושי

מיטיבי לכת

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461