עין אולם

עין אולם

עין אולם הינו מעיין הממלא בריכה תת קרקעית שהכניסה אליה אפקית דרך 2 פתחים בגגה המבנה

איך מגיעים

הגישה עד לעין אולם אפשרית רק באופניים / רכב שטח או בצעידה ארוכה.

ברגל ניתן להגיע לעין אולם לפי הסימון של שביל ישראל – מכיוון כפר קיש [הגישה ממש לפני הכניסה למושה – נפנה ימינה לכיוון הפארק ומשם לפי הסימון של שביל ישראל] , בדרך שרובה מישורית עם עליות קלות פה ושם – כ 12 ק"מ של צעידה.

עם רכב שטח או אופניים ניתן גם לסוע לפי הסימון של שביל ישראל, או לצאת מהכניסה האחורית של כפר קיש לכיוון שביל ישראל, וכשמגיעים לשביל שמאלה ומשם לפי הסימון של השביל.

עוד דרך בה ניתן להגיע לעין אולם ברגל, ברכב שטח או באופניים היא מכיוון כביש 767. קצת לפני הפנייה ימינה לעין שרונה – כ 300 מ' אחרי שעוברים שאת שרונה – לפנות ימינה לשביל עם סימון כחול, אחרי כ 6 ק"מ נפגוש את שביל ישראל ונצעד איתו ימינה כ 300 מ' עד שנראה מימין תחת קבוצת עצים את הגג של המבנה של עין אולם..

פירוט

אז מה יש בעין אולם?

מבנה שאת חלקו העליון נראה כשנגיע למקום וגם את השליש הראשון של קירותיו [אותם נראה מהצד]. גודל המבנה כ 3X3 מ'.

בגג המבנה של עין אולם 2 פתחים דרכם אפשר להכנס לתוך מי הבריכה. עומק הבריכה משתנה ונע בין מטר ל 2 מטר במקום הכי עמוק.

מחוץ למבנה של עין אולם יש בריכה אליה נאספים עודפי המים של המעיין [כשהיינו היא היתה ריקה כמעט לחלוטין]. העודפים גם זורמים החוצה דרך סדקון קטן בקיר המבנה ויוצרים פלג שלארכו ישנה צמחייה רבה.

כשביקרנו בעין אולם היה חבל שאיפשר כניסה ויציאה מהמבנה כי מפלס המים היה רחוק יחסית מהפתח בגג ובלעדיו היה כמעט בלתי אפשרי לצאת, מה שאומר שאם אתם בעין אולם, לפני שאתם נכנסים למים המדהימים – תנסו לחשוב גם איך אתם יוצאים משם . .. [ואולי כדאי להביא חבל באורך של 5 מ' ליתר ביטחון למקרה שהחבל שהיה שם בביקורינו – יעלם].

דגשים

  • אם אין חבל שמאפשר להכנס למים ולא הבאתם אתכם חבל אל תנסו להכנס!! יהיה לכם קשה מאד לצאת
  • הכניסה למים על אחריות הנכנסים

כתיבת תגובה

סוג המעיין

מעיין מדהים בתוך מבנה

מרחק מהרכב

6.3 ק"מ מהנקודה הכי קרובה

על המעיין

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461