נחל ורדית

נחל ורדית

נחל ורדית הינו נחל אכזב שהטיול בקניון שלו מהנה במיוחד אחרי שיטפון

איך מגיעים

  • הקלה ביותר הינה עם רכב 4X4 – על שביל העפר המסומ"ש בכחול – נקודת ההתחלה של השביל על כביש 40 בנקודה הזו כ 2 ק"מ מערבית לצומת של הכבישים 13 ו 40 [צומת ציחור] – נסיעה בדרך העפר של כ 10 ק"מ תביא אותנו אל החניון של נחל ורדית.
  • ברגל מאותה נקודה על כביש 40 – כ 2 ק"מ מצומת ציחור – על שביל ישראל – הליכה של כ 10 ק"מ בדרך נוחה יחסית – למיטיבי לכת בלבד [צריך גם לחזור לכביש..]
  • על שביל ישראל מכיוון נחל ברק – ביצוע קטע של יום שלם למיטיבי לכת מחניון נחל ברק לצומת ציחור ומעבר בנחל ורדית

פירוט

לאחר שהגענו לחניון של נחל ורדית [אם מגיעים מכיוון שביל ישראל – מנחל ברק לאחר הביקור בקניון של נחל ורדית] עם דרך העפר המסומ"שת בכחול או עם שביל ישראל, נמשיך לצעוד עם הסימון הכחול שעכשיו הינו שביל רגיל שאינו מאפשר תנועת כלי רכב. לאחר כ 400 מ' נגיע לצומת שבילים עם שילוט ימינה – למסלול מעגלי "קניון ורדית מסלול מעגלי" עם סמ"ש ירוק.

אנו נפנה ימינה [אנו חושבים שזו הדרך היותר נוחה לבצע את המסלול של נחל ורדית – ניתן גם הפוך] ונעלה עם הסימון הירוק בעליה שבתחילתה תלולה וחלקלקה ואחרי כם מתמתנת ולאחר כ 400 מ' נגיע למפגש עם השביל הכחול אנו נפנה שמאלה [ימינה זה לכיוון נחל ברק] ולאחר כ 100 מ' נגיע אל שפת הקניון של נחל ורדית ואחרי הגשמים נראה מרחוק את השמש מנצנצת על הגבים.

נרד בזהירות את הירידה החלקלקה – כ 100 מ' ומכאן השביל יוריד אותנו בדרגיות על דופן הקניון אל תוך נחל ורדית. נפסע קצת שמאלה ומתחתינו נוכל להבחין בגב הראשון.  נרד אליו בעזרת הדרגיות בזהירות, אם לא רוצים להרטב לגמרי אפשר לעבור מימין במים הרדודים יחסית ולצאת ממנו יבשים.

נמשיך למפל הבא שאותו נרד בעזרת סולם שאת קצה נראה בחלקו העליון, נסתובב עם הפנים אל הקיר ונרד בו בזהירות עד שנגיע למעין מרפסת מעל הגב.  גם בגב זה ניתן לעבור בלי להרטיב תיקים [אבל חייבים להרטב . .][

הליכה קצרה תוביל אותנו לסולם שממנו יורדים לגב שאינו ניתן לצליחה על יבש [עומק המים מעל 3 מ' כשהגב מלא.]. מה עושים עם התיקים? ניתן להצטייד בחבל ארוך מעל 15 מ' מראש ושאקל, וליצור בעזרתם מעין אומגה ועליה להעביר את התיקים מגדה לגדה. לאחר שנצלח את הגב הזה זה הזמן להפסקה.

את הגב הבא ניתן לעקוף בהליכה על מגרעות הסלע מימין, בלי להרטב, ומכאן הליכה של כ 300 מ' בערוץ הנחל שלאט לאט ייפתח תוביל אותנו למפגש עם הסימון הירוק שאותו נראה משמאל ונמשיך לצעוד ישר עד שנגיע לחניה של נחל ורדית.

דגשים

  •  בימים חמים חובה להצטייד במספיק מים.
  • אסור להhכנס למסלול למי שלא יודע לשחות
  • בקיץ הגבים מתייבשים. – מומלץ לחפש ברשת עדכון לגבי מצב המים בגבים אם הגעתם בשבילם.
  • עדכון 13.04.2023 – הגבים התמלאו מים נקיים

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול קווי

רמת קושי

מיטיבי לכת

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461