מתל אפק למאוזוליאום מזור על שביל ישראל

מתל אפק למאוזוליאום מזור על שביל ישראל

הקטע של שביל ישראל בין תל אפק למאוזוליאום מזור ברובו מישורי ועובר על שבילים רחבים ודרכי עפר

איך מגיעים

תחילתו של המסלול – מול הכניסה לגן הלאומי תל אפק [אפשר להשאיר רכב בכביש הגישה] – על כביש 483 בין צומת גנים לראש העין.

סיום המסלול – במאוזוליאום מזור – בכניסה ליער קולה – סמוך לעיר אלעד על כביש 443 – להגעה לנקודה זו – ליחצו כאן

פירוט

המסלול מתחיל מעברו השני של הכביש המוביל למבצר אנטיפטריס – מול האנדרטה לזכרם של הלוחמים שנהרגו במקום במלחמת העצמאות [בעיקרון המסלול מתחיל בתחילת כביש הגישה ואמור לעבור מתחת לכביש במעביר מים – הבעייה היא שמעביר המים מלא רוב השנה במים היות שמי התהום באיזור מאד גבוהים].

לאחר שמצאנו את הסימון של שביל ישראל נתחיל לצעוד איתו דרומה, כשתל אפק מאחרינו, מימיננו קיבוץ עינת ומשמאלינו שדות רחבים. השביל עובר בדרכי עפר נוחות בהן עוברים מידי פעם כלי רכב חקלאיים לאחר כ 2.5 ק"מ בהם נקיף את השדות, נגיע להתפצלות עם גשר שמאלה אנו נמשיך בשביל – מימין ולא נעלה עליו. לאחר צעידה קצרה נוספת בה השביל מתעקל ימינה נגיע למתקן שאיבה של מקורות ולצידו פינת מנוחה עם ברזים שהקימה חברת מקורות לנוחות הצועדים בשביל.  צעידה קצרה נוספת תוביל אותנו אל אפיקו של נחל שילה שם ניתן לראות את הגשר הישן שהיה מעל הנחל.

מתל אפק למאוזוליאום מזור על שביל ישראל

נמשיך לצעוד דרומה ולאחר כק"מ וחצי נעבור מתחת לכביש מכבית,  השביל ממשיך דרומה ולאחר כחצי ק"מ עובר במעביר מים מתחת למסילת הרכבת, וקצת לאחר מכן, לאחר שנעבור ליד שוחת צברים ומס' עצי תאנה נעלה על גשר שעובר מעל כביש 6.

מתל אפק למאוזוליאום מזור על שביל ישראל

כשנרד מהגשר נפנה ימינה ולאחר מכן השביל מוליך אותנו שמאלה דרך מטע זיתים לכיוון העיר אלעד. נחצה את הכביש מול הכניסה לעיר ונפנה ימינה בתעלה ולאחר מכן נצעד בשביל בין השיחים וכ 800 מ' לאחר שנעבור את הכניסה לאלעד נגיע למאוזוליאום מזור.

מתל אפק למאוזוליאום מזור על שביל ישראל

דגשים

בחורף חלקים גדולים מהמסלול בוציים

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול קווי

רמת קושי

משפחות

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461