נחל שילה – מצומת שילה לעין עוז – צומת עלי

נחל שילה – מצומת שילה לעין עוז – צומת עלי

נחל שילה, בקטע שבין צומת שילה לעין עוז הינו מסלול קליל המתאים למשפחות בחלקו המזרחי של נחל שילה. בחורף הנחל זורם בעוז ובאביב יש בנחל פריחה משגעת.

איך מגיעים

לתחילת מסלול נחל שילה, נוסעים לכיוון שילה על כביש 60, ולפני הפנייה שמאלה [אם הגענו מהמרכז] לשילה נפנה ימינה לכיוון גבעת הראל, ומיד נפנה שמאלה ונחנה בחניון הגדודים העבריים.

אם הגענו בשני רכבים , ניתן להשאיר את הרכב השני בעין עוז אליו נגיע מצומת עלי, נפנה לשביל עפר לכיוון המנוגד לעלי וניסע עד שנגיע לרחבת החנייה.

פירוט

נחל שילה הינו אחד ממקורותיו של הירקון. תחילת זרימתו של הנחל בעמק שילה והוא מתחבר לירקון מס' ק"מ מערבה. הנחל הינו נחל אכזב, אולם בחורף ניכרת בו זרימה מרשימה.

_

המסלול של שילה מתחיל בחניון הגדודים העבריים סמוך לצומת שילה. לאחר שלקחנו את חפצי הערך [בחגים ובחופשות כשהאיזור מטוייל ישנה בד"כ אבטחה באיזור אולם בשאר ימות השנה ישנה סכנת פריצות] נתחיל לפסוע בשביל הצר.

בתחילה נעבור ליד כרמי היישובים [בסוף הקיץ המראה של הגפנים הכורעות תחת עומס האשכולות מדהים] ולאחר כ 200 מ' מתחלפים הכרמים במטע זיתים עצום.

לאחר שעברנו את שטחי הגידול, הגענו ל"טבע" האמיתי ולאחר הליכה קצרה נראה שילוט שמפנה מצד אחד לחורבת רפיד ומצד שני ל"מכלאות צאן ובורות אגירה". מצד ימין של הערוץ נראה בור גדול ולצידו שקתות שנחצבו באבן.

 

נחל שילה

נמשיך לצעוד בערוץ הנחל, נהנה מהנוף הפראי ומהאוויר הצח [ומהפריחה המרהיבה שישנה באביב אם זה יהיה זמן הטיול שלנו] עד שנגיע לצומת שבילים שממנה יוצא שביל עפר, איתו נמשיך לצעוד עד שנגיע לעין עוז.

בעין עוז נוכל לטבול בבריכות [ולכל גיל יש את הבריכה שמתאימה לו] ואם הגענו עם 2 רכבים כאן הגיע טיולינו בנחל שילה לסיומו. אם הגענו עם רכב אחד נוכל לצעוד בחזרה או לחילופין להמשיך עם דרך העפר לצומת עלי ומשם לעצור טרמפים לצומת שילה.

דגשים

  • vnxkuk נמצא מעבר לקו הירוק – מומלץ לא לטייל בו לבד.
  • לא מומלץ לבצע את המסלול עם עגלה

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול קווי

רמת קושי

משפחות

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461