מערת אצבע ורכס אצבע

מערת אצבע ורכס אצבע

מערת אצבע הינה מערה קרסטית בדרום הכרמל בנוסף לביקור במערה ניתן לסייר ברכס שמעליה וליהנות מנוף מדהים.

איך מגיעים

איך מגיעים למערת אצבע?

המסלול של מערת אצבע מתחיל בפארק הכרמל [כניסה חינמית כל השבוע – בתשלום בחגים ובסופי שבוע] הנמצא סמוך לצומת אורן [המפגש של כבישים 4 ו 721] – כחצי ק"מ מצד ימין לאחר שנפנה לכיוון בית אורן על כביש 721. איך שניכנס לפארק ניסע ימינה עד שנראה מולינו מגרש חניה קטן ובו נחנה [בסופי שבוע החניה בתשלום – באמצע השבוע ע"פ רוב אין קופאי].

פירוט

למערת  אצבע מוביל שביל מדרגות מסומ"ש בשחור שתחילתו נמצאת בסמוך למבנה השירותים של פארק הכרמל. המבנה נמצא ממש מימין לכניסה לפארק. לאחר שנעבור את מבנה השירותים נעבור מעל ערוץ נחל אורן בגשר קצר ונגיע לצומת שבילים בה נמשיך ישר במעלה ההר. בשביל יש 159 מדרגות [הילדים ספרו . . .] ורובו מוצל ועובר בין עציו של חורש טבעי.

מערת אצבע

פה ושם ישנם "חלונות" בין העצים דרכם ניתן לראות את הנוף המרהיב.  בערך באמצע השביל ישנו מבנה אבן עם קירות אבים ממנו אפשר לתצפת לכיוון השלוחה שמולינו ולכיוון הים. מבנה זה שימש כנראה בתקופת הבריטים כעמדת תצפית על האיזור.

מערת אצבע

מהמבנה השביל יתחיל לטפס בתוך החורש וייעשה קצת יותר תלול ויוביל אותנו אל מתחת למערת אצבע – שפתחה גדול מאד ובצורה של אצבע. המרחק בן השביל למערה הוא כ 10 מ'.

במערת אצבע ישנם 3 אולמות. כשהשניים החיצוניים מוארים מבחוץ וכדי להסתובב באולם שלישי וגם לראות משהו – נשמש בפנס. רצפת המערב חלקלקה. מפתחה של מערת אצבע ישנו נוף מדהים.

מערת אצבע

לאחר שנהנה מהמערה ניתן לחזור לרכב בירידה זהירה במדרגות [אחרי הגשם המדרון יהיה חלק ותידרש זהירות רבה]. אם נחליט שאנו ממשיכים לצעוד, נמשיך לעלות בשביל לכיוונו של רכס אצבע שמעלינו וכשנגיע לצומת שבילים נפנה שמאלה עם הסמ"ש השחור שמתחיל להיות במגמת ירידה בין עצים. אחרי כ 700 מ' השביל פונה בחדות שמאלה לתוך ערוץ נחל ואנו נרד בשביל בזהירות בשיפוע מתון.

השביל יווביל אותנו לקידוח של מקורות שלאחריו הסימון שבילים יוביל אותנו לחניון. שם נעבור בין עצי הזית הפזורים ושולחנות הפיקניק [אל תשכחו לקחת אחריכם את הפסולת] עד שנגיע לרכב.

 

מערת אצבע

דגשים

  • הכניסה למערה לא מתאימה לסובלים מפחד ממקומות סגורים
  • העליה למערה תלולה – לא מתאים למי שלא מסוגל לטפס 159 מדרגות
  • המסלול לא מתאיםעם לילדים קטנים שלא הולכים לבד [להורים יהיה קשה לשאת אותם למעלה]
  • מחפשים עוד מסלולים באיזור? נחל ספונים והמסלול של חוף הבונים לחוף דור קרובים.

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול מעגלי

רמת קושי

משפחות

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461