קלעת נמרוד – גן לאומי מבצר נמרוד

קלעת נמרוד – גן לאומי מבצר נמרוד

הגן הלאומי מבצר נמרוד הינו גן לאומי שהוקם על שרידיו של מבצר עתיק בצפון רמת הגולן

איך מגיעים

הגן הלאומי מבצר נמרוד – קלעת נמרוד נמצא על כביש 989 – כ 4.15 ק"מ מצומת מפל סער [מי שעולה מכיוון קרית שמונה יפנה שמאלה בצומת ויראה את הפניה למבצר נמרוד בנתיב הנגדי].

אם רוצים להגיע מכיוון נוה אטיב – הפניה למבצר נמרוד תהיה כ 3.9 ק"מ מהיציאה מהמושב – מצד ימין

פירוט

הגן הלאומי מבצר נמרוד [הידוע בכינוי קלעת נמרוד] נבנה במקום בו נמצאים שרידיו של מבצר שנבנה בשנת 1193 ע"י אחיינו של צלאח א-דין , אלעזיז עו'תמן, שירש את הדוד המפורסם ששלט באיזור [ואת זאת יודעים לפי הכתובת שמעל שער המבצר]. המבצר נועד כדי להגן על האיזור ועל הדרך הראשית שעברה לכיוון סוריה של ימינו.

המבצר עבר מיד ליד במהלך השנים כשבין השאר שלטו בו האיובים והממלוכים [בראשות ביברס שאף השאירו במקום דמויות אריה חקוקות – שהיו סמלו של מלכם] עד שננתש בימי שלטון העות'מנים בארץ. על תולדות המקום ניתן לקרוא בפרירוט בערך הויקיפדיה – כאן

קלעת נמרוד

אז מה יש בעצם בסיור במבצר נמרוד?

לאחר שנעלה בשביל הקצר מהחניה, אנו נבקר בחלקים שונים של המבצר, החל משערו הראשי והכתובת שמעליו [הפתח שמשמאל לשער עם המדרגות התלולות הינו הירידה למעבר הסתרים שמופיע בסיור של הרט"ג בסוף המסלול וממנה יש גישה בשביל לחניה אז אין טעם לרדת לשם כבר בהתחלה]

קלעת נמרוד

אחר שניכנס לחצר המבצר נראה מולינו את כתובת ביברס – בה משבחים כותביה את ביברס הסולטן על שהטיל על סגנו לשפץ את המקום.

קלעת נמרוד

אנו נמשיך לצעוד בשביל הראשי של המבצר ומימין נראה את מאגר המים הגדול של המקום, בעל הקשתות המרשימות

קלעת נמרוד

ניתן לרדת מימין למאגר אל מכלול של אולמות תת קרקעיים [הילדים יהנו לשחק איתכם מחבואים ולעלות מכ מיני גרמי מדרגות נסתרים מכיוונים שונים

קלעת נמרוד

לאחר מכן נגיע למגדל היפה שהינו המגדל שהשתמר בצורה הכי טובה מכל מגדלי מבצר נמרוד. ובשלב זה נצטרך להחליט אם אנו ממשיכים עם השביל הארוך לכיוון מגדל העוז הצפוני, או חוזרים חזרה עם המסלול הקצר [יש שילוט], אל תפספסו את תבליט האריה שהיה סימלו של ביברס שנמצא על דופן האבן של המכלול המערבי.

קלעת נמרוד

אם נמשיך עם המסלול הארוך אחרי כחמש דקות הליכה נעבור את החפיר שמסביב למגדל הצפוני ונתחיל לטפס בעשרות מדרגות עד שנגיע לנקודה הכי גבוהה במבצר [יש במקום 2 תצפיות מדהימות ומהתצפית מערבה ניתן לראות את כל המכלול המערבי של מבצר נמרוד.

מנקודה זו נשוב על עקובצינו ובעקבות הסימון והשבילים נגיע לככניסה למנהרת הסתרים שאיפשרה בריחה מהמבצר בעיתות מצוקה ומשם לחניה ולרכב.

קלעת נמרוד

דגשים

  • הסיור בגן הלאומי מבצר נמרוד, בהליכה נינוחה לוקח כשעתיים.
  • כניסה בתשלום – למנויי מטמו -ן חינם
  • המסלול הארוך לא מתאים למי שלא בכושר של טיפוס מדרגות תלולות ולסובלים מפחד גבהים

כתיבת תגובה

סוג המסלול

הלוך ושוב

רמת קושי

משפחות

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461