ממצודת כח לגשר עלמה על שביל ישראל

ממצודת כח לגשר עלמה על שביל ישראל

הקטע השלישי של שביל ישראל, ממצודת כח לגשר עלמה הינו קטע ברמת קושי בינונית עם הרבה תצפיות לעמק החולה

איך מגיעים

נקודת ההתחלה של המקטע הינה מצודת כח – אליה מגיעים מצומת כח על הכביש ל קרית שמונה.

נקודת הסיום של הקטע נמצאת בגשר עלמה – הנמצא בין המושבים דישון ועלמה.

פירוט

ממגרש החניה של מצודת כח, כשגבינו אל המצודה נפנה שמאלה, נעבור את הכביש וליד תחנת האוטובוס נראה את הסימון של שביל ישראל, נעבור בשער הבקר, ונראה מולינו שרידים של ישוב שהיה במקום עד מלחמת העצמאות בשם נבי יושע ומבנה אבן בעל 2 כיפות שהערבים מאמינים שבו קבור הנביא יהושע. ניתן לסייר בחצר המבנה ולהתרשם מהקשתות היפות. השביל עצמו עובר בין שרידי הכפר לשוחות הצבר הגדולות, לצד שרידיו של בית הקברות של הכפר.

אחרי שעוברים את שרידי הכפר ניתן לראות בתחילת הסתיו פריחת חצבים מדהימה באיזור. לאחר מכן השביל ממשיך בעלייה בחורש , עובר ליד בונקר ישן, ולאחר כק"מ נגיע לשער בקר, נעבור אותו, ונגיע לתצפית על אגמון החולה , לאחר התצפית נעבור עוד מעבר בקר, נצעד עם השביל כק"מ בערך באותו קו הגובה כשמשמאל נראה את עמק החולה ולאחר מכן הסימון יוביל אותנו בירידה לערוץ של נחל זמר ומשם בעליה חדה של כ 200 מ' לכיוון הלולים של רמות נפתלי [אי אפשר לפספס את הרעש, בסוף העליה ישנו עץ גדול מצד שמאל תחתיו אפשר לנוח],

 

לאחר מכן נמשיך עם הסימון לשביל העפר, נפנה בו שמאלה, נעבור ליד אחד הכרמים של יקבי רמת הגולן וגשנגיע לצומת T  של שבילי עפר, שביל ישראל יוביל אותנו בעלייה תלולה ישר בתור החורשה לקרן נפתלי שם נמצאים שרידיו של מקדש יווני ושרידים של ישוב יהודי קדום שאת שרידי המקווה שלו נעבור בדרכינו לפסגה. בנקודה הכי גבוהה בקרן נפתלי נראה גם נקודת טריאנגולציה [משולש מתכת] ומתחתינו לצד האנטנות ישנה תצפית יפה לכיוון אגמון החולה.

לאחר מכן השביל יורד בתלילות כחצי ק"מ ומוביל אותנו  לאחר מכן לכיוון בית האריזה של רמות נפתלי [המבנה הגדול שנראה מרחוק], נעקוף אותו מימין ובפינה הרחוקה השביל לוקח אותנו ימינה לכיוון הכביש שנראה באופק, נתפס מעל שער שצמוד לצינור, ונמשיך ללכת עם השביל,

בצומת ה T נפנה שמאלה במגמת ירידה, כ 2 ק"מ שחלקם עוברים ליד מטעי רימונים וכרמים. כשנגיע לצומת T  [תהיינה אפשרויות ישר ושמאלה] נמשיך ישר עם השביל. נמשיך עוד ק"מ בירידה קלה בדרך עפר ולאחר מכן השביל יוביל אותנו בעליה, לאחר שנעבור מס' מכלאות בקר, ונעלה כ חצי ק"מ השביל פונה ימינה, ודרך מעבר בקר ניכנס לשמורת נחל דישון. ונמשיך לצעוד בשביל צר עד שנגיע בערך ל 2/3 גובה ואז השביל ישבור שמאלה ויוריד אותנו לנחל דישון, ירידה קצרה של חצי ק"מ ותלולה מאד. שביל ישראל נצמד בתחתית המסלול לשביל מסומ"ש אדום ופונה איתו ימינה, ולאחר 3 חציות של אפיק הנחל [בחורף חובה להגיע עם ניילונים כדי שהנעליים לא ירטבו] השביל הרחב מתחיל במגמת עלייה מתונה. לאחר כ 2 ק"מ נגיע לתחנת השאיבה הגדולה שהוקמה על עין אביב, דרך העפר מתחלפת בכביש, נחצה גשרון קטן מעל הנחל [לידו מיכל אשפה ירוק גדול] וכביש צר יוביל אותנו לגשר עלמה שהוא נקודת הסיום של קטע זה.

ממצודת כח לגשר עלמה

דגשים

בחורף מומלץ להביא שקיות ניילון למקרה שיזרמו מים בנחל דישון

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול קווי

רמת קושי

מיטיבי לכת

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461