בריכת ברקת ובריכת צרטה

בריכת ברקת ובריכת צרטה

בריכת ברקת ובריכת צרטה הינן בריכות חורף קרוב לשוהם.

איך מגיעים

איך מגיעים לבריכות החורף ברקת וצרטה? נוסעים על כביש 444 לכיוון איזור התעשייה של שוהם – היי פארק, נכנסים דרך הכניסה הראשית [הכניסה השנייה מובילה גם לפארק יער שוהם ] ממשיכים ישר עד הכיכר, עוברים את הכיכר וממשיכים ישר לכיוון המחצבה ואחרי כ 150 מ' נמצאת בריכת ברקת – מצד ימין – אל הבריכה מוביל שביל מונגש שנבנה בשנת 2023.

כדי להגיע לבריכת צ'רטה, נמשיך עם הכביש המוביל לכיוון המחצבה, ומיד אחרי שנעבור מתחת לכביש 6 נפנה שמאלה לדרך עפר. בחורף כשיש במקום שלולית עמוקה מומלץ להשאיר כאן את הרכב ולצעוד ברגל כ 400 מ' עד שרואים את השלט של בריכת צרטה מימין לדרך.

פירוט

שלולית חורף כשמה כן היא. מקווה מים שמתקיים רק בתקופת החורף. משך הקיום משתנה בהתאם לאיזור [בריכות חורף הנמצאות באיזורים מסולעים שורדות יותר מאשר אלו הנמצאות באיזורים חוליים.

בבריכות החורף מתקיים מעגל חיים שלם של בעלי חיים זעירים ודו חיים כמו גם צמחייה עונתית. בסוף החורף, כשהבריכה מתייבשת, בעלי החיים נכנסים לתרדמת בתוך חומר אטום עד לבוא הגשם הראשון שיחדור מבעד לקליפה ויעיר אותם לפעילות.

 

בריכת ברקת ובריכת צרטה

שמורת בריכת ברקת:

מהכביש נצעד לכיוון הבריכה כ 10 מ' עד שנעמוד על שפתה של הבריכה בשאח המגודר, מומלץ להקיפה מימין כדי שניתן יהיה להתקרב למים ולהתבונן ביצורים הזעירים שבתוכם. בולטים במיוחד בעונה פרחיה של נורית המיםלפי צורתה של הבריכה ניתן לשער ששימשה בעבר כמאגר מים.

בריכת ברקת ובריכת צרטה

בריכת צרטה:

השלט על שפת הבריכה נמצא סמוך לדרך העפר. [אם נמשיך בה נגיע ליער קולה] נצעד לכיוון הבריכה ונוכל להתבונן בדו חיים ובצמחיית נורית המים המשגשגת. נראה, לפי צורת הבריכה ששימשה בעבר כמחצבה [רואים את סימני החציבה ובשטח ישנם לבנים. האיזור מגודר בקלונסאות עץ לצורך הסימון.

בריכת ברקת ובריכת צרטה

נורית המים הינה אחד הצמחים הנפוצים בבריכות החורף צרטה וברקת

בריכת ברקת ובריכת צרטה
בריכת ברקת ובריכת צרטה
בריכת ברקת ובריכת צרטה

דגשים

  • אסור להכנס למי הבריכה או לגעת בהם
  • בבריכות החורף יש מים רק אחרי הגשמים, נוריות המים פורחות לקראת אמצע החורף
  • רוצים להזמין סיור במקומות מרתקים באיזור שהם? מוזמנים לשלוח ווטסאפאו להתקשר ל 052-4282461

כתיבת תגובה

סוג האתר

טיול חורפי קצר לשלוליות חורף במחצבות קדומות

על האתר

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461