אנדטת שבעת הנוטרים וחללי מערכות ישראל במשמר השבעה

אנדטת שבעת הנוטרים וחללי מערכות ישראל במשמר השבעה

אנדרטה לזכרם של שבעה נוטרים שנפלו בזמן שפתחו ציר לפני מעברה של שיירה.

איך מגיעים

אנדטת שבעת הנוטרים וחללי מערכות ישראל במשמר השבעה נמצאת במרכז הישוב – סמוך למזכירות.

כשנכנסים למשמר השבעה בדרך הדקלים – פונים ימינה בכיכר לרח' דוד איבניצקי ומיד שמאלה ליעקב עולמי, ואחרי כ 400 מ' פונים שמאלה לפי השילוט לאנדרטה – ברח' צבי זעירא. הווייז מכיר את המקום.

פירוט

הימים ימי טרום המדינה ובארץ ישראל התחולל מאבק על הדרכים כאשר הערבים ניסו למנוע תנועה חופשית של יהודים בצירים. אחת הדרכים ששימשה להתמודדות היתה תנועה בשיירות כשלפני השיירה יעבור טנדר של נוטרים ויבדוק את הדרך. ב 22/1/1948 יצא טנדר עם 6 נוטרים ואיש פלמ"ח לבדוק את הדרך דרומה לכיוון עקרון לפני מעברה של שיירת משאיות שנשאה להעמיס חלקי מטוסים ישנים שנרכשו מהבריטים בעקרון, כשהגיעו לאיזור הכפר יאזור [אזור בימינו נמצא במקום] חסמה את הדרך גופה של כלב. רכב הנוטרים ניסה לעקוף את הגופה, ובזמן ביצוע המעקף הגופה התפוצצה וכל שבעת הנוטרים ניספו. אירוע זה היה אחד מהגורמים לסלילתה של דרך הביטחון שעקפה חלק מהכפרים הערבים העויינים ואיפשרה תנועה יותר בטוחה דרומה.  עוד על נפילת הנוטרים ניתן לקרוא בויקיפדיה – כאן

אנדרטת משמר השבעה

האנדרטה מורכבת מקיר אבן שבמרכזו 7 עמודים לזכרם של שבעת הנוטרים – כשעל כל עמוד חקוק שם של נוטר

במהלך השנים הפכה האנדרטה גם למקום ההנצחה של בני משמר השבעה שנפלו במלחמות ישראל ושמותיהם חקוקים על הקירות שמסביב לעמודים.

אנדרטת משמר השבעה

דגשים

במקום מתקיימים טקסי זיכרון ביום הזיכרון לחללי צה"ל.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. רמי אהרוני

    על שמו של דוד איבניצקי ז"ל נקרא גם מחנה דוד ברחוב ביאליק בחולון, אז והיום בתחומי בית האבות משען. בית האבות נבנה ב 1946 כחלק מקריית עבודה, אולם בשל המלחמה נתפש ע"י ארגון ההגנה ושהו בו לוחמינו בתש"ח. אבי, עמנואל אהרוני ז"ל ( 1926 – 2017 ) שהיה במשך שנים רבות יו"ר ארגון חברי ההגנה, בחולון, הציב בבית האבות שלט הנושא את שמו של דוד איבניצקי ז"ל, זכר למחנה דוד. דוד היה מפקד טנדר הנוטרים.

כתיבת תגובה

סוג האתר

אנדרטה – אתר הנצחה

על האתר

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461