מערת הנטיפים – מערת אבשלום

מערת הנטיפים – מערת אבשלום

סיור במערה עם נטיפים מרהיבים.

איך מגיעים

כביש הגישה למערת הנטיפים מתחיל בכביש 3866, [אם מגיעים מכיוון ירושלים נפנה ימינה למערת הנטיפים כ 5 ק"מ אחרי שנעבור על פני בר בהר ואם נגיע מכיוון בית שמע נפנה שמאלה כ 5.5 ק"מ אחרי שנפנה לכביש 3866 מכיוון כביש עוקף בית שמש.

בצומת – מומלץ מאד לעצור ליד אנדרטת הצ'לנג'ר

פירוט

מערת אבשלום הינה מערת נטיפים שהתגלתה בשנת 1968 בזמן עבודות במחצבת הר טוב. הראשון שביקר  במערה היה אלכס שנברג שניגש לבדוק לאחר אחד הפיצוצים את תוצאותיו, גילה חור קטן באדמה וכשנכנס לתוכו נגלה מולו עולמה המרהיב של המערה.

בתחילה שמרו על גילויה של המערה בסוד כדי שניתן יהיה לחקור ולשמר אותה, ולאחר כ 10 שנים בשנת 1977 נפתחה המערה לביקור ושמע הקבע כ"מערת אבשלום" על שמו של אבשלום שהיה אוהב טבע וטיולים, שנפצע אנושות במלחמת ההתשה ונפטר לאחר שלוש שנים. משפחתו מימנה חלק משיקומה והנגשתה של המערה תמורת קריאתה על שמו.

מערת הנטיפים

ממגרש החניה נצעד לכיוון קופות הגן הלאומי [בחורף יש באיזור של מגרש החניה פריחת נרקיסים נהדרת] ולאחר שנשלם נצעד לכיוון המערה.

השביל לכיוון מערת הנטיפים הינו בירידה המונה כ 130 מדרגות [שאותן גם צריך לעלות ואינו מונגש – עם אנו מגיעים עם רכב נכים – ניתן לתאם כניסה בטלפון 02-9911117  משער נוסף שמאפשר גישה סמוך לפתח המערה ואז להכנס לאולמה הראשון].

לאחר שנגיע לפתח המערה, לפני הסיור נראה סרטון קצר המסביר על היווצרות המערה, אופן גילוייה ואיך היא שומרה ולאחר מכן נצא בלווית אחד ממדריכי/ ות המקום לסיור במערה בו נשמע כיצד נוצרו הנטיפים ומה הרט"ג עושה כדי לשמר אותם ובסיומו נגיע אל היציאה מהמערה – ומשם נעפיל בחזרה את כל 130 המדרגות.

 

מערת הנטיפים

אנדרטת הצ'לנג'ר:

לפני הפניה למערת הנטיפים, מומלץ לעצור ליד אנדרטת הצ'לנג'ר בה מונצחים האסטרונאוטים שנהרגו באסון התרסקות המעבורת ב 28/1/1986. מהאנדרטה תצפית נאה על האיזור

אנדרטת הצ'לנגר

דגשים

  • הכניסה למערת הנטיפים הינה בתשלום – למנויי מטמון – חינם
  • הסיור במערת הנטיפים אינו מומלץ לסובלים מקלאוסטרופוביה
  • אם אתם מגיעים למקום עם תינוק – מומלץ מאד חשאת אותו במנשא

כתיבת תגובה

סוג המסלול

הלוך ושוב

רמת קושי

משפחות

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461