מגשר עלמה לחורבת חוממה על שביל ישראל

מגשר עלמה לחורבת חוממה על שביל ישראל

הקטע הרביעי של שביל ישראל מתחיל בגשר עלמה ומסתיים בחורבת חוממה ליד בית ספר שדה הר מירון

איך מגיעים

המסלול מתחיל בגשר עלמה שהינו נמצא בין המושבים עלמה ודישון על כביש 886 – ניתן לזהות את נקודת החנייה לפי השילוט לנחל דישון ומפרץ החנייה הגדול הנמצא שם – לניווט ישיר ליחצו כאן

המסלול מסתיים בחורבת חוממה בהר מירון – לניווט ישיר ליחצו כאן

פירוט

המסלול מתחיל כשהוא משתלב עם הסמ"ש האדום  מגשר עלמה במגמת ירידה קלה ולאחר מכן התחלנו לצעוד בערוץ הנחל [מי שמתכנן לעשות קטע זה לאחר גשמים שיתכונן לטבילת הרגליים] במים. לאחר צעידה קלה בתוך הערוץ השביל עובר לדרך עפר העוברת מעליו שעולה במתינות. לאחר כ 3.5  ק"מ נראה מתחתינו באפיק הנחל תחנת קמח עתיקה שהופעלה ע"י הנחל בעבר ולאחר כחצי ק"מ נוספים נראה אחת נוספת שהשתמרה במצב יותר טוב, ולא רחוק ממנה מתקן של מקורות.  השביל ממשיך בהרבה פיתולים ולאחר  כ 3 ק"מ נוספים השביל מגיע לכביש 899.

מגשר עלמה לחורבת חוממה על שביל ישראל

אנו נראה קצת מימין לנו רחבת חניה גדולה שמיועד למטיילים בנחל דישון, נחצה את הכביש בזהירות ונמשיך לצעוד עם השביל ישראל במגמת עלייה קלה, נעבור לוח מודעות עם הסברים על הקורה בנחל דישון, ונמשיך לצעוד עם השביל שעובר לסירוגין  בין 2 גדותיו של הנחל, ולאחר שנעבור צומת שבילים גדולה  בה תהיה מימין לנו תחנת שאיבה גדולה של מקורות, נראה מימין לנו שבילון קטן שצדדיו מסומנים באבנים קטנות, צעידה קצרה בו תביא אותנו למתחם הקבר של הנביא ישעיהו – כ 2.5 ק"מ מנקודת העזיבה את הכביש.

משם נמשיך עם השביל עוד כקילומטר, נעבור ליד פלג מים הנמצא בסמוך לתחנת השאיבה של מקורות "עין איברהים" והליכה קצרה נוספת בשביל צר בין שיחי פטל דוקרניים במיוחד תוביל אותנו לעין ערבות – שם נראה את המים נובעים למעין שוקת.
מגשר עלמה לחורבת חוממה על שביל ישראל
משם נמשיך לצעוד עם השביל ואחרי כ 100 מ' נגיע למעבר תת קרקעי מתחת הכביש. במעבר ישנו הסבר מקיף על החיים בנחל דישון שצוייר על קירות הבטון בידי בית הספר שמאמץ את המקום.
כשנצא מהמעבר מתחת לכביש נפנה במזלג שמאלה עם הסימון [הוא לא כל כך ברור] של שביל ישראל והסמ"ש האדום שמתלכדים שוב, נעבור כמה מעיינות הנובעים בדלילות הנמצאים בקצה המסלול של נחל גוש חלב ואחרי שנעבור פיצול של שביל מסומ"ש בירוק [אנו נמשיך עם הסימון האדום] נתחיל לעלות עם הסימון האדום בתוך ערוצו של נחל צבעון שהינו ערץ מוצל וקסום במיוחד, בו השביל עובר בין סלעים ועצים המקנים ליער נופך מסתורי. כשנצא מערוצו של נחל צבעון, נפנה בדרך העפר ימינה, לאחר כקילומטר של צעידה נחצה כביש [89] בזהירות,  ונמשיך לצעוד לפי הסימון בצידו השני – היכן שיש את השלט של שביל ישראל.  מכאן יש לנו צעידה של כ 2.5 ק"מ בשוליו של החורש ובתוכו עד לנקודת סיום המקטע בחורבת חוממה כשבדרך השביל במגמת עליה מתונה בתחילה, וכשנגיע למעבר בקר ונפנה בו ימינה עם הסימון תתחיל עליה יותר קשה עד לנקודת הסיום. חורבת חוממה [בעברית חורבת היונה הקטנה] הינה שרידיו של מבנה מיוחד, הבנוי משני חלקים עם קמרונות וקשתות.
מגשר עלמה לחורבת חוממה על שביל ישראל

דגשים

  • יש נקודת מילוי מים בחורבת חוממה.
  • בחורף נדרשים ניילונים לאיטום הנעליים בזמן המעבר של נחל דישון בתחילת המסלול.

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול מים

רמת קושי

קל

על המסלול

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461