נחל יזרח ונחל רום

נחל יזרח ונחל רום

מסלול מאתגר בדרומו של ים המלח אל בין הנחלים זוהר, יזרח ורום

איך מגיעים

את המסלול של נחלים יזרח ורום ניתן להתחיל מ 2 נקודות – או ממצד זוהר [אליו ניתן עם רכב בכביש שמוביל מהמועצה האיזורית תמר ואחרי כן מתחלף לשביל עפר טוב. ניתן לחילופין להחנות באיזור המועצה ולצעוד עוד כ 2 ק"מ בערוצו של נחל זוהר – עד נקודת הפיצול – לניווט ליחצו כאן

המסלול מסתיים בשפכו של נחל רום – ניתן לחפש חניה באיזור [בכחול לבן הרוב] או לצעוד כ 3 ק"מ דרומה לתחילת המסלול אם חניתם ליד המועצה האיזורית.

פירוט

לאחר שננעל את הרכבים נתחיל לצעוד לכיוון האפיק של נחל זוהר. נעבור מתחת לכביש 90 החדש ולאט לאט הערוץ נהפך למעוק צר. המסלול במגמת עליה קלה, ולאחר שנטפס מעל 2 מצוקונים עם דרגיות נגיע למקט מישורי מתחת עץ שיטה רחב נוף בצומת שבילים.

אם נרצה לבקר גם במיצד זוהר ובגב הנמצא לידו בחורף – נמשיך באפיק [או בדרך הכבושה שמעלינו] עוד כ 800 מ' – אותם גם נצטרף לחזור] עד שנגיע למיצד זוהר שהיה נקודת אבטחה בדרך שעלתה מים המלח מחד, ונקודת גביית מיסים מאידך]

ממישור עמיעז לעין בוקק

בצומת השבילים אנו נפנה ימינה ולאט לאט  נעלה בנחל רום. הנוף בנחל יזרח מופרע מידי פעם על ידי שיטה רחבת נוף ובאביב על ידי הפריחה המרהיבה הנשקפת מכל עבר, ולאחר כ 2.8 ק"מ נגיע לאוכף עם נוף מרהיב ליד המלח.

ממישור עמיעז לעין בוקק

השביל מתחיל לרדת ואנו מתקרבים לכניסה למעוק של נחל רום. הסיור בנחל רום מזכיר מאד את הטיול בנחל דרגה – רק בקנה מידה הרבה יותר קטן וקצר וללא הגבים. אנו מדלג בין ומעל סלעים, ניעזר פה ושם בדרגיות ונהנה ממעוק מרהיב כשבמס' נקודות יפתח לנו נוף מרהיב לכיוונו של ים המלח. לאחר שנצא מהמעוק נעבור במעבר התת קרקעי מתחת כבי 90 החדש, נטפס לגבעונת מימין ונחצה את הכביש בזהירות לכיוון נקודת התצפית המרהיבה אל הים, בה מסתיים המסלול, ואם לא השארנו כאן רכב, אז הנהג [או כולם] יצעד כ 3 ק"מ לחניה.

דגשים

  • אסור לבצע את המסלול בנחלים רום ויזרח בימים עם סכנת שיטפונות או טמפרטורה גבוהה בחוץ.
  • המסלול לקח לנו כ 4 שעות עם קבוצה של 15 אנשים בגילאי 55-60
  • המסלול המתואר בוצע מנקודת המפגש עם הכביש.
  • רוצים להזמין סיור מודרך במסלול?  [קבוצות של 10 אנשים ומעלה]  מוזמנים לשלוח ווטסאפ

מחפשים באיזור עוד מקומות לבקר בהם? הר סדום, נחל בוקק ופטריות ים המלח יכולים להיות אופציות טובות

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול מעגלי

רמת קושי

מיטיבי לכת

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461