מאפולוניה לשבע תחנות על שביל ישראל

מאפולוניה לשבע תחנות על שביל ישראל

קטע קצר יחסית ונחמד על שביל ישראל - מתאים כטיול לאחהצ שיסתיים בחשיכה

איך מגיעים

המסלול מתחיל מחוץ לגן הלאומי אפולוניה [יש מגרש עפר בו ניתן לחנות מול הכניסה לגן. ליחצו כאן לניווט ישיר .

סיום המסלול הינו במתחם שבע תחנות. יש אפשרות לחנות במגרש העפר ליד החווה במקום לניווט ישיר לכניסה למתחם ליחצו כאן

פירוט

לאחר שטידאנו שלקחנו איתנו הכל, כשגבינו לגן הלאומי אפולוניה [מומלץ לבקר שם אם יש לכם פנאי – כניסה בתשלום – חינם למנויי מטמון – במקום היה מבצר צלבני והשרידים שם מדהימים.] נםנה ימינה לכיוון הים ונתחיל לצעוד עם הסימון של שביל ישראל. השביל יתעקל קצת ימינה ואחר כ 400 מ' נגיע לסידנא עלי המזוהה כמקום קברו של עלי בן-עולים, מצאצאיו של החליף עומר בן אל כטאב שהיה מחשובי הח'ליפים המוסלמים ואף כבש את א"י [איזור הכניסה לעיר העתיקה , אחרי שער יפו קרוי על שמו]. מי שרוצה להכנס – יכול לראות במקום את מתחם רחצת הרגליים ולעלות למרפסת התצפית היפה [זהירות לא ליפול!]

 

מאפולוניה לשבע תחנות

קצת אחרי שנעבור את סידנא עלי, הסימון ייקח אותנו ימינה וירידה קצרה בשיפוע בינוני תביא אותנו לחוף ואנו נפנה שמאלה – דרומה.

נצעד כ 2.5 ק"מ דרומה בחוף [הכי נוח לצעוד קרוב לקו המים שם האדמה יותר הדוקה]  ובמהלכם נעבור ליד מס' "נחלים" שמזרימים מיי קירור מרבי הקומות שמעלינו – לים ובסוף המקטע נפנה ימינה לכיוון המרינה של הרצליה.

מאפולוניה לשבע תחנות על שביל ישראל

נחצה את המרינה כ 1.5 ק"מ – וזה הזמן לקנות ארטיק או משהו אחר אם בא לכם…אפשר יהיה גם בהמשך, נרד לקו המים ונמשיך לצעוד דרומה ליד הים ולאחר כ 1.8 ק"מ נגיע לאזור חוף הצוק – במקום שירותים ומקלחות בעונת הרחצה.

נעבור את גבול האחריות בין הרצליה לתל אביב, על החוף יש איזור סלעי וטבלאות גידור בתוך המים ולאחר כ 1.4 ק"מ נגיע לחוף תל ברוך. במקום יש ספסלים, דשא וברז מים וזה בהחלט מקום נוח להפסקה.

והחל מרגע זה המסלול הופך להיות סלול..

נמשיך לצעוד דרומה ואחרי כ 1.5 ק"מ ניכנס למתחם נמל תל אביב הישן, כשבדרך בסתיו נורל לראות פה ושם חבצלות חוף מבהיקות אלינו בלובנן ובערב נראה את הצהוב הבולט של נר הלילה.

מאפולוניה לשבע תחנות על שביל ישראל

אחרי כ 700 מ' נעבוד מתחת למגדלור שפך הירקון ואחרי כ 300 מ' נחצה את גשר רידינג ואם הגעתם הנה בלילה המראה מרהיב [בטעות הגשר קרוי גם גשר ווקופ – הנה ההסבר ] ונפנה עם השביל מזרחה [שמאלה] ונתחיל לצעוד על שביל הירקון שמקביל לשביל ישראל.

אחרי כ 400 מ' נחצה את גשר המנעולים שמאלה ונמשיך מזרחה, אחרי כ 600 מ' השביל עובר בלב גן הבנים – בו מונצחים בני תל אביב שנפלו במלחמות ישראל וקצת לאחריו נעבור מתחת גשר חיל ההנדסה.

מאפולוניה לשבע תחנות

נמשיך לצעוד וכ 500 מ' לאחר מכן נעבור ליד הספורטק בו יש שירותים וברזיות, ו 700 מ' לאחר מכן נעבור מתחת כביש 2 כשמעלינו גשר הירקון המפורסם.

לאחר כ 300 מ' נעבור ליד המועצה לישראל יפה. נמשיך לצעוד נעבור מתחת האיילון ולאחר כ 700 מ' נגיע לצומת שבילים, נפנה בה ימינה,השביל מתעקל קצת ולאחר כ 400 מ' נגיע למתחם שבע תחנות בו השארנו את הרכב השני

מאפולוניה לשבע תחנות

דגשים

  • הכניסה לים בחופים לא מוכרזים ובחופים ללא מציל אסורה בהחלט
  • פריחת חבצלות יש רק בסתיו
  • לאורך המסלול ניתן למצוא ברזיות לאורך החופים, בשביל הירקון, ובמרינה בהרצליה
  • שירותים ניתן למצוא בחופים

 

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול קווי

רמת קושי

מיטיבי לכת

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461