הבריכה הבריטית בהר אגר

הבריכה הבריטית בהר אגר

הבריכה הבריטית בהר אגר הינה מאגר מים מתחת למבנה מיוחד

איך מגיעים

הבריכה הבריטית בהר אגר נמצא סמוך להרחבה של מעונה. איך מגיעים בדיוק? מכוונים את הנווטן [ה waze] לרח' הדולב בהרחבה של מעונה, נחנה את הרכב בתחילת הרחוב ונחפש שביל שפונה ימינה לכיוון ההר הסמוך. הצעידה היא בשביל צר, אחרי כ 70 מ' יש פניה שמאלה לשביל רחב יותר ואנו לא נפנה בה ונמשיך בעליה המתונה עד שנגיע לפסגתו של הר אגר, שם ניכנס דרך הגדר ההרוסה – למתחם של הבריכה הבריטית.

פירוט

מה הרעיון שאחרי הקמת המבנה המרהיב הזה? בסוף שנות ה 30 של המאה הקודמת הוקמה באיזור מצודה בריטית  [סגנון המצודות קרוי טיגרט על שם המהנדס שתיכנן אותן] בה הוצבה יחידת פרשים כדי להגביר את יכולת השליטה של האנגלים באיזור.  לאחר שהוקמה המצודה, היה צורך לדאוג לה גם למאגר מים שלא יהיה תלוי בערבים תושבי האיזור, והיות שהאיזור משופע במשקעים הם החליטו על פתרון שיאגור את מי הגשמים הרבים באיזר.

מדרון ההר צופה בבטון בצורת משולש, המורכב מלוחות בטון משופעים, ומדורגים כשבאמצע ובשוליהן ישנן תעלות המוליכות את מי הגשמים לתוך מאגר תת קרקעי שנבנה מתחת לבטון. במקום ישנן 7 מדרגות בטון גדולות המנקזות את ההר ובאיזור הנמוך ישנו פתח המאפשר לרדת אל תוך הבריכה בסיוע דרגיות מתכת הקבועות בדופנה. לבריכה גם ישנו פתח לניקוז אוויר – המסייע לשמירה על איכות המים.

ואיך המים הגיעו לתחנת המשטרה? מתחתי הבריכה היה צינור תת קרקעי שהוליך את המים אל תחנת המשטרה – מרחק של קצת פחות מקילומטר – שם היתה בריכת אגירה נוספת – ומשם שאבו השוטרים את המים להם ולסוסיהם

מי שיגיע למקום ביום גשם יוכל לראות את מפעל המים הזה בפעולה בזמן אמיתי
במקום יש מעט צל המאפשר פיקיקים בקיץ.

הבריכה הבריטית בהר אגר
הבריכה הבריטית בהר אגר
הבריכה הבריטית בהר אגר

דגשים

  • מי שנכנס לבריכה הבריטית בהר אגר עושה זאת על אחריותו בלבד. המים עמוקים מאד
  • אם החלטם להכנס – תשאירו מישהו בחוץ שיזעיק עזרה במקרה וחס וחלילה יקרה אסון

כתיבת תגובה

סוג המסלול

הלוך ושוב

רמת קושי

משפחות

על המסלול

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461