סיור סליחות

סיור סליחות

היכן יש סיורי סליחות?

סיורי סליחות נערכים בחודש אלול – הידוע בכינוי חודש הרחמים והסליחות כי בו נוהג מנהג הסליחות [אשר מתחיל אצל יודעי דות המזרח מראש חודש ואצל האשכנזים בשבוע שלפני ראש השנה. הסליחות מסתיימות במוצאי יום הכיפורים – בתפילת נעילה].

מה ההבדל בין סיור סליחות לבין "סתם" סיור? בסיור סליחות – חוץ מתיאורי האיזור והאתרים בהם עובר הסיור – מדברים גם על ענייני החודש ומשלבים חלק מהמוטיבים העיקריים של החודש.   בחלק מסיורי הסליחות גם שרים את פיוטי הסליחות, בליווי נגן או פייטן ובסיורי הסליחות שנערכים ביפו – בעשרת ימי תשובה גם נערך טקס התשליך עם הקבוצה.

אז היכן נערכים סיורי הסליחות?

סיורי סליחות בירושלים: ישנם 2 איזורים עיקריים בהם מתקיימים סיורי סליחות בירושלים, האיזור של נחלאות – בו במהלך הסיור נסייר בין הסימטאות הקסומות ונשמע את סיפורי הביתם והשכונות, והאיזור של העיר העתיקה.  בעיר העתיקה בירושלים ישנם 2 מסלולים עיקריים של סיורי סליחות. אחד מהם מתחיל בקבר דוד – בהר ציון והשני מתחיל בשער יפו [זה שמתחיל בקבר דוד המלך קצת יותר ארוך ומשלב גם תצפית נהדרת] שני המסלולים מסתיימים בכותל ואם השעה מספיק מאוחרת אפשר להצטרף למניין סליחות.

סיורי סליחות ביפו:  יפו מתאימה במיוחד לסיורי סליחות בגלל הסמטאות הקסומות ובגלל הים שמלווה את הסיור בחלק מהדרך. בסיור סליחות ביפו מתחילים בסיפור הגבורה שמספרים שרידי הסראייה, עוברים בשער העיר ומדברים בין השאר על המצביא שהיה צריך לבקש סליחה מחייליו ועל הנביא שברח מהנמל העתיק בעולם.

סיור סליחות בצפת: בין סמטאותיה הציוריות של צפת, עיר המקובלים שהרוחניות מנשבת בה עם הרוח הגלילית הצוננת, נסייר, נשמע את סיפורי העיר עם הנופח הגלילי המיוחד ונתחבר דרכם לתקופה.

סיור סליחות בטבריה: בין עתיקותיה של טבריה, וקברי הצדיקים הנמצאים ברחבי העיר נתפלל, נשמע על הצדיקים ונקווה שבזכות הצדיקים שליד קברם התפללנו – יעלו תפילותינו לרצון לפני אדון כל.

מעוניינים להזמין סיור סליחות לקבוצה [מעל 15 משתתפים] ? מוזמנים להתקשר ל 052-4282461 או לשלוח ווטסאפ

כתיבת תגובה

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461